× Forum for Warhammer 40.000 turnering efteråret 2013.

40k turnering - Resultater

More
17 Sep 2013 22:30 by Marc Fornes-Mora #20675

Marc Fornes-Mora replied the topic: 40k turnering - Resultater

Så er resultatet mellem mig og Niels på plads

Big Guns Never Tire
Niels: 1 (Slay the Warlord)
Marc :12 (3 x objective, first blood, 1 heavy dræbt, line breaker)

vi var var tæt på 15-1, men Marneus Calgar kom væltende helt ustoppelig og contestede det ene objective :-)
Resultater for 2013:
W40K(V/U/T): (10/1/2)
2014:
WH40K(V/U/T): (9/0/2)
2015: WH40K(V/U/T): (0/0/1)
WHFB (1/0/0)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
19 Sep 2013 22:54 - 20 Sep 2013 09:37 by Christian B. Andresen #20695

Christian B. Andresen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Mass vs. Michael L. 11 - 1
Pelle vs. Christian 1 - 1
David vs. Kim 9 - 8

Last edit: 20 Sep 2013 09:37 by Mass Max Pedersen.

More
19 Sep 2013 23:12 by David Gleerup #20696

David Gleerup replied the topic: 40k turnering - Resultater

Blev Kim og min kamp ikke 9-8 eller havde regnet forkert?

Pelle vs Christian 1-1?? *gab* ;)

More
20 Sep 2013 08:30 - 20 Sep 2013 09:02 by Kim Goldbæk #20700

Kim Goldbæk replied the topic: 40k turnering - Resultater

David vs Kim: 9-8

Til gårsdagens kamp mod Davids Dark Eldars havde jeg lavet en hærliste med fokus på at tage Objectives: 4 Troop Choices plus 2 Fast Attack og 2 Heavy Support (i tilfælde af, at mission blev The Scouring eller Big Guns Never Tire). Dertil havde jeg valgt 2 HQ samt 1 Elite. Alle Units var Infantry på nær Helvedes-kalkunen.

Missionen blev Purge The Alien og så var jeg på røven...

De tre første runder var dog meget tæt. Stillingen efter tur 2 var 1-0 til David og efter tur 3 stod den vist 3-3 (eller noget deromkring).

I tur 4 og 5 kollapsede det hele dog for mig... David havde - klogt nok - valgt at invadere bordet med Ravagers, Reavers, Raiders og Venoms, og selvom jeg trods alt fik skudt et par af disse ned, var deres firepower til sidst for overvældende for mine fodfolk.

På den positive side vil jeg fremhæve mine Raptors. De Deep Strikede i tur 2 og ødelagde straks en Raider. Derefter klarede de sig fremragende i nærkamp mod nogle Beastmasters, inden de i tur 5 endelig blev udslettet.

Alt i alt var nederlaget fortjent - ikke mindst fordi jeg havde lavet en ret ringe hærliste - men på en eller anden måde lykkedes det mig at minimere nederlaget kraftigt. Scoren 9-8 afspejler i hvert fald ikke antallet af dukker fra de to hære, der var tilbage på bordet...

EDIT:
Scoren blev 9-8 (og ikke 6-5, som Christian har skrevet i et andet indlæg): Vi begge fik ødelagt 7 Units, men David både fik Linebreaker og First Blood, hvor jeg måtte nøjes med Slay The Warlord.

Last edit: 20 Sep 2013 09:02 by Kim Goldbæk.

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
20 Sep 2013 09:39 by Mass Max Pedersen #20703

Mass Max Pedersen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Så er den blevet rettet. Vi vidste bare at David vandt også ville vi bare smide kamp resultater ind for at hjælpe. Intet andet.

Der var nogen de mente at den blev 6 - 5 også gik vi med det. Det er som sagt blevet rettet :)

Men kamp resultatet er stadig 1 - 0 og indført i skema. :)

More
20 Sep 2013 09:58 - 20 Sep 2013 09:59 by Kim Goldbæk #20704

Mass Max Pedersen wrote: Så er den blevet rettet. Vi vidste bare at David vandt også ville vi bare smide kamp resultater ind for at hjælpe. Intet andet.

Der var nogen de mente at den blev 6 - 5 også gik vi med det. Det er som sagt blevet rettet :)

Men kamp resultatet er stadig 1 - 0 og indført i skema. :)

Muy excellente! :)

Last edit: 20 Sep 2013 09:59 by Kim Goldbæk.

More
20 Sep 2013 10:32 by David Gleerup #20705

Kim Goldbæk wrote: David vs Kim: 9-8

Til gårsdagens kamp mod Davids Dark Eldars havde jeg lavet en hærliste med fokus på at tage Objectives: 4 Troop Choices plus 2 Fast Attack og 2 Heavy Support (i tilfælde af, at mission blev The Scouring eller Big Guns Never Tire). Dertil havde jeg valgt 2 HQ samt 1 Elite. Alle Units var Infantry på nær Helvedes-kalkunen.

Missionen blev Purge The Alien og så var jeg på røven...

De tre første runder var dog meget tæt. Stillingen efter tur 2 var 1-0 til David og efter tur 3 stod den vist 3-3 (eller noget deromkring).

I tur 4 og 5 kollapsede det hele dog for mig... David havde - klogt nok - valgt at invadere bordet med Ravagers, Reavers, Raiders og Venoms, og selvom jeg trods alt fik skudt et par af disse ned, var deres firepower til sidst for overvældende for mine fodfolk.

På den positive side vil jeg fremhæve mine Raptors. De Deep Strikede i tur 2 og ødelagde straks en Raider. Derefter klarede de sig fremragende i nærkamp mod nogle Beastmasters, inden de i tur 5 endelig blev udslettet.

Alt i alt var nederlaget fortjent - ikke mindst fordi jeg havde lavet en ret ringe hærliste - men på en eller anden måde lykkedes det mig at minimere nederlaget kraftigt. Scoren 9-8 afspejler i hvert fald ikke antallet af dukker fra de to hære, der var tilbage på bordet...

EDIT:
Scoren blev 9-8 (og ikke 6-5, som Christian har skrevet i et andet indlæg): Vi begge fik ødelagt 7 Units, men David både fik Linebreaker og First Blood, hvor jeg måtte nøjes med Slay The Warlord.

Tak for kampen Kim!

Min første turneringskamp :) og den gik heller ikke helt som jeg havde regnet med og fandt ud af at mine transport også giver point i Purge the Alien.. Wunderbar! I en hær som næsten altid har transport med.

Havde bygget min hær op til at møde et par vehicles fra Kims side, men dem var der ikke mange af.. Kun en hell-turkey som jeg ikke kunne stille så meget op mod. Jeg mener den dræbte 2 squads.. Så den stod for 2 point. Men mine assault troops var godt nok ikke mere værd! Brugte 3 runder på at nakke Kims raptors i assault med mine beasts, havde omkring 30 attacks i runden, men de fleste var ST 3 og AP-, så Kim havde ingen problemer med at save og fik selv inflicted nogle wounds. Det samme gælder min Warlord med 9 wyches, de brugte også 2-3 runder på at nakke 2-3 Plague Marines, jeg er godt nok overrasket over hvor dårlige de var. Dark Eldar skal ligesom lever på at komme tæt på modstanderen, med 3 i toughness og AV 10-11 vehicles holder jeg ikke lang tid i shooting.
Min shooting var effektiv, det tog bare lidt tid at komme i gang. Efter 3. runde, så tror jeg at Kim var foran med at par point, min 4 runde var utrolig effektiv hvor jeg fik ramt på en masse units og fik overtaget i kampen.

Der er helt sikkert noget at tænke over for mig..

Ses om en uges tid! Jeg tager en uge til Norge senere i dag og regner ikke med at få tid til en WH40k kamp før efter Mermaid Bowl.

David

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
20 Sep 2013 11:15 - 20 Sep 2013 11:16 by Mass Max Pedersen #20706

Mass Max Pedersen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Jeg laver lige en lille rettelse til vores kamp i går da der var blevet talt forkert op.
Efter at have læst David kommentar og læst igen på missionen Purge the alien så er der også ekstra points for Independent charecters & dedicated transports.

så kampen blev 13 - 1. ikke 11 - 1
Du må lige skrive hvis dette er forkert forstået Michael.
8 Units
2 Lords
ingen dedicated transports
Slay the warlord, Linebreaker og First blood.

Last edit: 20 Sep 2013 11:16 by Mass Max Pedersen.

More
20 Sep 2013 11:31 by David Gleerup #20707

Jeg synes det er cool i WH40k at der er et element af tilfældigheder i den måde man skal spille, så man ikke stille med f.eks. få store units, hvis man ved det er Purge the Alien hver gang eller en masse troops til at tage objectives. Plus der er mulighed for at spille i 7 runder! Og night fighting, så man skal tage stilling til det hele og kan ikke bare lave en hær til et scenarie.

More
20 Sep 2013 13:57 by Pelle Johansen #20708

Pelle Johansen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Niels-Pelle 6-1
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

More
21 Sep 2013 10:21 by David Gleerup #20714

David Gleerup wrote: Jeg synes det er cool i WH40k at der er et element af tilfældigheder i den måde man skal spille, så man ikke stille med f.eks. få store units, hvis man ved det er Purge the Alien hver gang eller en masse troops til at tage objectives. Plus der er mulighed for at spille i 7 runder! Og night fighting, så man skal tage stilling til det hele og kan ikke bare lave en hær til et scenarie.

Vil det ikke være godt med en begrænsing på hvor lang tid efter en kamp man kan ændre på resultatet? Som en uge, efter det står resultatet fast uanset hvad.
Det sker nok ikke så ofte efterhånden som vi får mere erfaring, men det er meget ret at vide hvad man kan forholde sig til i stillingen.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
21 Sep 2013 11:48 by Christian B. Andresen #20715

Så er stillingen opdateret med Niels og Pelles kamp

More
21 Sep 2013 16:29 by Kim Goldbæk #20716

David Gleerup wrote:

David Gleerup wrote: Jeg synes det er cool i WH40k at der er et element af tilfældigheder i den måde man skal spille, så man ikke stille med f.eks. få store units, hvis man ved det er Purge the Alien hver gang eller en masse troops til at tage objectives. Plus der er mulighed for at spille i 7 runder! Og night fighting, så man skal tage stilling til det hele og kan ikke bare lave en hær til et scenarie.

Vil det ikke være godt med en begrænsing på hvor lang tid efter en kamp man kan ændre på resultatet? Som en uge, efter det står resultatet fast uanset hvad.
Det sker nok ikke så ofte efterhånden som vi får mere erfaring, men det er meget ret at vide hvad man kan forholde sig til i stillingen.

Umiddelbart synes jeg at 1 uge er for meget. Max. 1 dag, vil jeg mene...

More
22 Sep 2013 16:53 by David Gleerup #20724

1 dag vil være fint med mig, bare vi alle er enige.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
26 Sep 2013 21:51 by Christian B. Andresen #20751

Reno vs. Christian 6 - 0

Moderators: Marc Fornes-Mora
Time to create page: 0.199 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Viktor Julian
    viktor@trc.dk
    26398526
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen
    rene@trc.dk
    51251319
  • Kontaktperson - Øvrige