× Forum for Warhammer 40.000 turnering efteråret 2013.

40k turnering - Resultater

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
26 Sep 2013 21:56 by Christian B. Andresen #20752

Christian B. Andresen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Niels vs. Kim: 10 - 6

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
27 Sep 2013 10:04 - 27 Sep 2013 10:08 by Kim Goldbæk #20753

Kim Goldbæk replied the topic: 40k turnering - Resultater

Som Christian så venligt har opdateret resultatskemaet med, så endte Niels vs. Kim med en sejr på 10-6 til Niels' IG.

Det startede ellers ikke voldsomt godt for Niels, da han fandt ud af, at jeg hverken havde Flyers eller Vehicles med i hæren - der var afsat et betragteligt antal point til bl.a. Meltas og en Aegis. Da vi så rullede Purge The Alien var Niels klar til at give op på forhånd - med hele 14 IG-units mod mine blot 8 CSM-units kunne der kun blive 1 udfald af denne kamp. Troede Niels i hvert fald...

De første par ture var meget lige. Niels lavede 1 Wound på min Daemon Prince i tur 1, hvorefter mine Havocs blæste en Bane Wolf til smadder. 1-0 til Chaos. I tur 2 fik Havocs'ene tæsk, primært anført af en anden Bane Wolf, men til gengæld døde Niels' Warlord i forsøg på at stikke af fra en nærkamp med nogle Plague Marines. 3-1 til Chaos. I tur 3 vendte slaget dog helt, da Niels fik skudt min Daemon Prince (min Warlord) ned og stillingen var herefter 4-3 til IG. I tur 4 fortsatte udsletningen af Chaos tropperne og inden tur 5 var stillingen 6-4 til Niels. I sin tur 5 scorede Niels hele 0 (nul) point og med 2 Units tilbage, havde jeg muligheden for at udligne til 6-6. Mine resterende Plague Marines gik i nærkamp - og vandt. 6-5. Derefter tog min Chaos Lord sagen i egne hænder - eller skulle jeg sige, i egen Chainfist - og scorede det sidste point til stillingen 6-6. For at se om kampen gik i overtid rullede jeg (desværre) en 6'er og Niels havde ingen problemer med at fjerne de sidste dukker fra bordet og tage en sejr på 10-6.

Niels fjernede alle mine units, og fik samtidig Slay The Warlord og Linebreaker. Jeg fik First Blood og Slay The Warlord, og fjernede altså kun 4 units.

Det negative må siges at være mine Raptors, der ellers plejer at gøre det ret godt. I denne kamp fik de kun fjernet 1 HP fra en Chimera(?). Skidt, skidt, skidt...

Det positive er, at jeg var enormt tæt på at få uafgjort, selvom Niels havde skudt mig sønder og sammen. Var kampen ikke fortsat ud i tur 6, var den endt 7-7 (vi fik i så fald begge Linebreaker), og selvom det måske ikke havde været helt fortjent, havde det i hvert fald været ret underholdende (for mig).

Men alt i alt var det en rigtig underholdende kamp, der lærte mig en ting eller to omkring tanks / firepower - eller mangel på samme...

Last edit: 27 Sep 2013 10:08 by Kim Goldbæk.

More
29 Sep 2013 17:26 - 29 Sep 2013 18:39 by Pelle Johansen #20783

Pelle Johansen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Pelle - Niels 14-2 et spændende slag hvor heldet bestemt var på min side størstedelen af tiden. Vi fik big guns never tire, ironisk da niels havde lavet en atypisk ig hær uden heavy support og jeg havde en enkelt predator og gøre godt med. Jeg troede jeg skulle have første tur og stillede op til at dele tæsk ud. Niels stjal dog initiativet med en kold 6'er. Heldigvis have han også rullet nightfighting hvilket gjorde at den enorme firepower ig også kan fyre af uden heavy support(heavy weapons squads er jo troop) kun ødelagde min eneste rhino. Tak nat. 1-0 til niesl for first blood dog. Så blev det min tur og da der stadig var nightfighting fik jeg heller ikke ødelagt meget men fik dog immobiliseret og smadret turret på Niels ene bane wolf således at mine linier stod lidt mere sikkert. Så blev det niel tur 2 og uden nat stod mine chaos tropper overfor en regn af død og ødelæggesle.... der aldrig kom. Takket være formidable rul på diverse saves formåde niels kun at skyde 2-3 marines i alt og spillet begyndte at ligne noget der ville tippe til min fordel ligeså snart turen blev min. Og det gjorde det da også. Min en squad plague marines gjorde det af med hans resterende bane wolf. Den anden myrdede hans warlord(1-1) mens mine raptors gjorde det af med en anden command squad. Niels eneste oprejsning var den endnu engang katastrofale helldrake der kun lige nåede at vector strike en chimere til crew shaken inden den pløkket ned af nielses defense line. i tur 3 fortsate niels sin dårlige skydning men fik dog ramt på predatoren og det blev 2-1. jeg var dog godt igang med at æde igennem hans hær og tog en infantery squad, 2 chimeres og en heavy weapons squad ud. Tur 4 fik niels lidt oprejsnin da hans skydning begyndte at høste som den skulle og mine raptors og plague marines faldt i stort tal. I min tur fik mine plague marines med granater clearet ene bunker for endnu en heavy weapons squad og var nu faretuende nær nielses objectives. I tur 5 fik niels en lille mulighed for redning da han blæste mine kultister ud af deres bygning. kunne de fejl et moral tjek ville de nu styrte væk fra deres objective. Til alt held for mig holdt moralen dog. Dog var jeg nu begyndt at have faretuende få marines tilbage. Tur 5 endte dog med at blive min stor succes. Den ene!! tilbageværende raptor fik ædt sig gennem endnu en heavy weapons squad og nåede ned og conteste niels ene objective, mens min gruppe af plague marines der havde vadet hele vejen igennem slagmarken og efterladt et spor af død efter sig fik clearet niels ud af sin sidste bunker og dermed stod med kontrol over nielses andet objective. Til alt held for mig fik vi rullet en 2'er så slaget sluttede og jeg kunne claime en 14-2 sejr(4 objectives, slay the warlord og linebraker til mig. First blood og en død heavy support til niels)
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

Last edit: 29 Sep 2013 18:39 by Pelle Johansen.

More
08 Oct 2013 00:25 by Pelle Johansen #20832

Pelle Johansen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Pelle-Wagner 10-4. purge the alien 8 døde units plus linbreaker og first blood mod 3 døde units og linebreaker.
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
09 Oct 2013 09:44 by Mass Max Pedersen #20835

Mass Max Pedersen replied the topic: 40k turnering - Resultater

Var der ingen slay the warlord?
I purge the alien så skulle der også være ekstra points for independent charters.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
10 Oct 2013 22:56 - 17 Oct 2013 22:46 by Christian B. Andresen #20855

Marc - Michael L.: 9 - 0 (The Emperors will)
Kim - Christian: 4 - 14 (The Scouring)

Edit: Har lige vendt resultat om for min kamp mod Christian - den blev 4-14, ikke 14-4...

Last edit: 17 Oct 2013 22:46 by Kim Goldbæk.

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
14 Oct 2013 16:32 by Mass Max Pedersen #20864

Mass & Niels 17 - 2 (The scouring)

Mass - Linebreaker, Slay the warlord, First blood, 12 points fra objektives + 2 fra 2x fast attacks unit kills

Niels - Slay the warlord & 1x fast attck unit kill (detached drones from Piranha's)

Jeg skal nok selv indføre resultatet ind i skemaet senere. Her var bare lige kamp resultatet.

More
14 Oct 2013 16:40 by David Gleerup #20865

David Gleerup replied the topic: 40k turnering - Resultater

Det går rimelig godt for dig Mass, er det begynder held??? ;)

Tillykke med den gode start! Ser ud til at du er den man skal slå for at vinde turneringen i år og det ser svært ud lige nu.

More
16 Oct 2013 15:23 by Niels Strunge #20882

Niels Strunge replied the topic: 40k turnering - Resultater

Yeah det lykkes med nød og næppe at vinde over Høyer.
Vi spillede the Crusade Niels vs. Høyer 6-5.
Jeg er begyndt at blive en smule træt af at mellem 40-50 % af mine terning rul er 1'ere.
Kampen er ikke tastet ind.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
17 Oct 2013 21:00 - 17 Oct 2013 21:01 by Christian B. Andresen #20887

Michael L. vs. Christian 3 - 2 (The Relic)
Kim vs. Mass 0 - 6 (The Relic)

Last edit: 17 Oct 2013 21:01 by Christian B. Andresen.

More
22 Oct 2013 22:26 by Marc Fornes-Mora #20913

Marc Fornes-Mora replied the topic: 40k turnering - Resultater

Så fik jeg spillet mod Kim, med The Emperors Will. Det blev 9-0 til mig, efter en heroisk last stand fra nogen kultister nede i hjørnet... men jeg nåede dem dog lige før slaget sluttede efter tur 5.
Resultater for 2013:
W40K(V/U/T): (10/1/2)
2014:
WH40K(V/U/T): (9/0/2)
2015: WH40K(V/U/T): (0/0/1)
WHFB (1/0/0)

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
06 Nov 2013 10:46 by Mass Max Pedersen #20993

Har da helt glemt at skrive en kamp ind i vores Forum.

Mass vs David. 8 - 1

Data vil blive tastet ind senere. (sikker fredag)

More
07 Nov 2013 22:38 by Niels Strunge #21000

Niels Strunge replied the topic: 40k turnering - Resultater

Woop Woop. kæmpe sejr til de blå 16-0 over Necrons.

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
13 Nov 2013 22:45 by Mass Max Pedersen #21034

Så blev min kamp endelig noteret ind i vores skema.

Jeg ville have haft smidt Niels' kamp ind med jeg ved ikke om det var Reno eller Michael han spillede imod

• Mass Max Pedersen
  • Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
16 Nov 2013 02:02 by Mass Max Pedersen #21052

Fik spillet en kamp imod Pelle.
Vi spillede The Scouring. Og slut resultatet blev 20 - 0 til Tau. Vi havde en super sjov kamp med held der blev slynget om sig på begge sider.
Jeg fik taget 15 points fra objektiver, 2 fra fast choices, og de 3 normale bonuser. Warlord, linebreaker og first blood.

Jeg føre resultaterne ind i løbet af de næste par dage samt Nielses og Michael Larsens kamp hvilket var 16 - 0 til Niels

Moderators: Marc Fornes-Mora
Time to create page: 0.201 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Viktor Julian
    viktor@trc.dk
    26398526
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen
    rene@trc.dk
    51251319
  • Kontaktperson - Øvrige