Debattråd

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2
  • 3

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
17 Mar 2012 11:17 - 17 Mar 2012 11:18 by Christian B. Andresen #15576

Christian B. Andresen created the topic: Debattråd

Hej Alle

Her kan I debatere lige så tosset I vil

Mvh

Christian

Last edit: 17 Mar 2012 11:18 by Christian B. Andresen.

Please Log in to join the conversation.

More
19 Mar 2012 18:44 by Pelle Johansen #15581

Pelle Johansen replied the topic: Sv: Debattråd

Hvad er det du gerne vil have vi skal debattere Christian?+ David foreslog sin penis men jeg tænker at det ikke var det du mente
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

More
19 Mar 2012 19:18 by Mads F Halling #15582

Mads F Halling replied the topic: Sv: Debattråd

Pelle, hvis du kigger på hvilket underforum dette er skrevet i, ville du se at det er til Christians foreslåede 40k kampagne.

More
19 Mar 2012 20:23 by Pelle Johansen #15583

Pelle Johansen replied the topic: Sv: Debattråd

ahh christian har ændret i teksten for den oprindelige post. før stod der samme start tekst i denne post og der hvor det nu blvier forklaret havd det går ud på
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
20 Mar 2012 06:19 by Christian B. Andresen #15584

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Debattråd

@Pelle

Jeg har ikke ændret noget. Men denne tråd ligger på samme subforum, som forklaringen til kampagnen, og her har jeg forklaret at debatten holdes i en anden tråd (denne) end der hvor forklaringen til kampagnen er. Det har jeg gjort for at holde debat uden for forklaringen og dermed skabe overblik.

\Christian

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
22 Mar 2012 06:15 by Christian B. Andresen #15594

På opfordring fra Niels ændres der lidt i reglerne, så sålænge vi spiller med mindre end 1.000 point må ingen figur have mere end 2 wounds

Dermed undgår vi at folk stiller med figurer, som de andre ikke har en chance for at slå ihjel.

Mvh

Christian

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
22 Mar 2012 08:29 by Christian B. Andresen #15601

Ved nærmere eftertanke bliver jeg lidt i tvivl omkring min egen regleændring. Den hel del HQ ledere har 3 wounds uden af den grund at være usårlige, fx en IG commandor.

Men det reglen gerne vil undgå er at man i en 500 points hær eller lignende små hære stiller med fx en eldar wraithlord.

er der nogle som har idéer til hvordan vi kommer uden om det?

More
22 Mar 2012 08:49 by Niels Strunge #15603

Niels Strunge replied the topic: Sv: Debattråd

Hvis der er andre der gerne vil være med så har jeg 3 hære man kan låne.
Space Marine, Impirial Gaurd og TAU har dog ikke bøgerne til IG og Tau.

• Preben Hansen
  • Visitor
  • Visitor
24 Mar 2012 15:50 by Preben Hansen #15629

Preben Hansen replied the topic: Sv: Debattråd

Christian Andresen wrote: Ved nærmere eftertanke bliver jeg lidt i tvivl omkring min egen regleændring. Den hel del HQ ledere har 3 wounds uden af den grund at være usårlige, fx en IG commandor.

Men det reglen gerne vil undgå er at man i en 500 points hær eller lignende små hære stiller med fx en eldar wraithlord.

er der nogle som har idéer til hvordan vi kommer uden om det?

Synes godt man kan sige at der ikke må være nogen enheder med over 2 wounds i de her små point kampe. Det bliver for omstændigt at skulle igang med at udelukke specifikke enheder fra alle codexs, og da dette bare skal være hygge tænker jeg max 2 wounds i 500 point hærer.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
24 Mar 2012 21:18 by Christian B. Andresen #15630

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har dog gransket mit codex lidt dybere, og jeg kan med IG ikke stille nogen former for HQ uden at min 1 model har 3 wounds.

Kan det accepteres at jeg stiller med en IG Commandor, men indtil vi når 1.000 point blot spiller med at han kun har 2 wounds?

Efter de 1.000 point vil jeg så lade ham bruge sine normale 3 wounds. Jeg har ikke tænkt mig at ændre i pointene.
The following user(s) said Thank You: Preben Hansen

• Preben Hansen
  • Visitor
  • Visitor
25 Mar 2012 07:51 by Preben Hansen #15633

Preben Hansen replied the topic: Sv: Debattråd

Det er jo hygge det her, så ingen grund til at være diktatoriske ang. den regel. Efter min mening er det kun for at forhindre noget af de mere syge charaktere builds eller monstre som kan være meget svære at få buk med i 500 points

More
25 Mar 2012 14:54 by Rasmus Wagner #15635

Rasmus Wagner replied the topic: Sv: Debattråd

Nogen regler for saves og armor values?

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
25 Mar 2012 16:33 by Christian B. Andresen #15637

Det synes jeg som udgangspunkt ikke vi behøver. Det er som sagt en hygge kampagne, så mon ikke folk kan finde ud af at stille med relativt beherskede hære?

Jeg har da selv en plan om at sætte noget af min hær i chimeras med noget støtte fra en leman Ross eller to. Men det bliver en stille og rolig udvikling.

Hvis nogle begynder at generere overpowerede hære, synes jeg, at vi skal tage den derfra.

For mig er en overpowerede hær, hvis man fx klemmer en leman Ross eller en wraithlord ind i en 500 point hær - men det er bare min mening B)

More
25 Mar 2012 17:54 by Niels Strunge #15638

Niels Strunge replied the topic: Sv: Debattråd

i de regler Lars og jeg spillede med hed det max 3+ saves og total av på warmachines (tanks, walkers og des lige) på 33.

More
25 Mar 2012 18:49 - 29 Mar 2012 17:00 by Lars Hess #15639

Lars Hess replied the topic: Sv: Debattråd

Jeg ville lige lægge de regler op, som Niels og jeg spillede med, og som fungerede udmærket.

1. Max 500 pts.
2. Ingen saves bedre end 3+
3. Max armour på vehicles er 33 (front + side + rear)
4. Ingen modeler med mere end 2 wounds
5. Min. 1 troop choice
6. Max 1 af hver af de andre choices
7. Ingen Special characters
8. Ingen Ordenance Våben

Et spil tager sådan ca. 20-30 min, hvilket er cool, og man kan samtidigt prøve en masse forskellige kombination af.

I det første slag, vi spillede tillod vi modeller med op til 3 wounds. Men med 500 point kan man ikke tage en Wraith Lord ned, så den tæskede hele Niels' hær (næsten). Vi besluttede derfor at sænke grænsen til max 2 wounds. Det betyder, at man ikke kan få en HQ choice i de fleste codexes, men fjerner en masse af de lidt for overpowered choices man har adgang til.
Jeg lærte dog en vigtig regle om combat resolution i 5th edtion 40k. Det eneste som tæller er antal af wounds inflicted på modstanderen. Hvilket betød at selv om der kun var en space marine tilbage mod 11 guardians og en warlock, så tabte mine brave eldar og blev mejet ned at den skøre marine (jeg fejlede mit Ld test)

I det andet slag, havde Niels lavet en shooty hær, mens jeg lavede en assault hær med heavy fire support. Niels fik første tur, og hans Devstators dræbte hele min Dark Reaper squad. Her troede jeg at alt var tabt, men den næste tur bød på et godt Fleet og foot slag og nogle gode cover saves. Så i min 2 tur kunne mine Howling Banshees, gøre det af med den ene marine squad, og turen efter gik det ud over devastatorne. Elsker troops med powervåben :-)
"You light a man a fire, and he's warm for a night.
You light a man ON fire...and he's warm for the rest of his life."

Last edit: 29 Mar 2012 17:00 by Lars Hess.

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2
  • 3
Time to create page: 0.275 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil