Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
18 Mar 2012 14:50 - 19 May 2012 16:21 by Christian B. Andresen #15578

Christian B. Andresen created the topic: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Hermed min tråd/blog/indlæg til "A tale of many gamers". Jeg har tænkt mig at opbygge mig en Imperial Guard hær, da jeg altid har haft en kærlighed til denne hær - ingen superhelte, store monstre dæmoner eller lignende, blot den almindelige mand og hans riffel og så noget støtte fra artilleri og kampvogn.

Selve tråden kommer til at indeholde billeder af mine figurer efterhånden som de bliver færdige, lidt korte fortællinger om nogle af mine kampe med hæren, lidt baggrundshistorier og selvfølgelig en oversigt over mit forbrug af point måned for måned.

Min hær bliver centreret omkring det 29. Illeach'tiske regiment, 2. kompagni, som ledes af First Lieutenant Archibald Leech. Der bliver tale om et infanteriregiment, støtte af artelleri og kampvogne.

29. Illeach'tiske er en del the Planetery Defence Force for deres hjemplanet Port Islay. Port Islay befinder sig i den østlige del af galaksen og fungerer, som den sidste sikre havn og handelsstation inden den uudforskede allerøstligste del af galaksen.

I sig selv er Port Islay ikke interessant. Der er ikke de store muligheder for hverken minedrift og landbruget er begrænset til nogle mindre dyrehold, som kan græsse på de sparsomt bevoksede sletter. Planetens geografiske position gør den dog ideel som handelsstation og havn inden diverse opdagelsesekspeditioner drager længere øst på. Af den årsag tiltrækkes der også en masse kapital til planeten.

Den mangelende minedrift har dog en indvirken på planetens stående styrker, idet alle køretøjer skal importeres og ikke kan bygges på planten, og da Port Islay tiltrække en del kapital, er importen af imperielle køretøjer større end man lige ville regne med.

På Port Islay er der to byer som er værd at bemærke. Port Islay Primus og Port Islay Secundus. Primus er en kraftig voksende by, hvor hovedparten af indbyggerne ikke kommer fra planeten, men er tilflyttere med drømme om opdagelsesrejser og hurtige penge. Al handel med andre planter og systemer foregår her og det er også her, at planetens guvenør og militære hovedsæde holder til.

Secundus ligger et par hundrede kilometre syd for Primus. I bund og grund er det en overdrivelse at kalde denne samling af huse for en by, men da resten af planeten er forholdsvis øde og kun bebygget af farme og små compounds og alle de lokale samt nybyggerne uden for Primus gør deres handel her, har Secundus større betydning, end den i første omgang giver indtryk af. På grund af den relativt store betydning for lokalbefolkningen har Secundus også sin egen garnison, som for øjeblikket indeholder 2. kompagni fra 29. Illeach'tiske regiment.

Uden for Primus og Secundus består Port Islay mest af åbne sletter med spredte skove og så uvejsomt bjergterræn. Store dele af Port Islay er fortsat ikke undersøgt, og hvilke farer, der lurer i bjergene eller på de åbne slette, vides ikke med sikkerhed. Både Primus og Secundus har dog begge været udsat for angreb fra både Kroot, Orker og små enklaver af tyranider - formodeligt rester fra Hive Fleet Behemoth

Last edit: 19 May 2012 16:21 by Christian B. Andresen.

Please Log in to join the conversation.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
18 Mar 2012 15:37 by Christian B. Andresen #15579

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

De første 500 point har jeg valgt at bruge som vist nedenfor. Hæren skulle gerne give mig en god base i form af 2 infanteridelinger, og når de bliver udstyret med plasmaguns skulle de gerne have mulighed for at slå fra sig. Det lever dog ikke meget plads til nogle mobile enheder, og hvis der skal blive råd til bare lidt, må jeg i første omgang undvære vox-casters. Det gør dog at mine "imperial guard order" ikke går så let igennem. Det må vi dog rette op på senere.

Som mobil enhed der kan slå lidt fra sig, har jeg valgt en armoured Sentinel med plasma cannon. Den var forholdsvis billig kan kan forhåbenlig holde til lidt. Hæren blev som følger:

HQ:

Company Command Squad
First Lieutenat Archibald Leech
3 Veteran guardsmen
1 Veteran guardsman med regimental standard 65 point

Troops:

1st Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Lorentz
3 Guardsmen
1 Guardsman med plasmagun 45 point

1st squad
Sergeant Jensen
8 Guardsmen
1 Guardsman med plasmagun 65 point

2nd squad
Sergeant Gottlie
8 Guardsmen

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Jonas
3 Guardsmen
1 Guardsman med plasmagun 45 point

1st squad
Sergeant Kaufmann
8 Guardsmen

2nd squad
Sergeant Knecht
8 Guardsmen

Fast Attack

Armoured Sentinel Squadron
1 Armoured Sentinel med plasma cannon 75 point

Total 490 point

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
31 Mar 2012 20:43 by Christian B. Andresen #15700

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Så fik jeg spillet den første slag med 29th Illeachian. Kampen stod mod Martin og nogle Spacewolfs han havde fundet til lejligheden, mens han venter på sin bestilling. Det bliver spændende at se hvad han finder fremtil.

Martin stillede med nogle standard space wolfs, nogle bloodclaws, nogle scouts, en rhino og en drop pod.

Kampen stod om 3 objetiver, et i midten og et i et hjørne og det sidste i modsatte hjørne. Jeg placerede 1st platoon på objectivet i højre hjørne af min deployment zone og 2nd platoon midt i min deployment zone, mit HQ bag 1st platoon og min walker yderst til højre.

Martin placerede sin rhino med leder og bloodclaws overfor 1st platoon og sine scout som infiltratirs overfor min walker. Hans drop pod dumpede ned i det midterste objektiv i første tur.

I det korte og lange gik kampen ad h... til, min walker magtede ikke at tage hans scouts fuldt ud og dermed fjerne hans heavy bolter. Mine plasma guns ristede næsten flere guardsmen end mariner. Det eneste der aggerede som ventet var mine ca.40 lasguns, som fjernede omkring 4 spacemarines.

Det manglende skydning bevirkede at spacewolfs åd guardsmen til morgenmad.

Konklussionen på denne kamp er, at jeg i den grad mangler skydning med muligheder for at fjerne hårdt infanteri. Ligeledes manglede jeg våben med blastmarkeres.

På baggrund af denne kamp ville det nok være oplagt med endnu end walker med plasma cannon og så 3 heavy weapon teams med heavy bolter.

Men lad os se hvad nogle flere kampe giver af resultater.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
09 Apr 2012 19:54 - 11 Aug 2013 14:35 by Christian B. Andresen #15752

Så fik jeg malet en prototype færdig på min IG hær. Nu mangler jeg bare hans 54 andre venner.

Last edit: 11 Aug 2013 14:35 by Christian B. Andresen.

• Preben Hansen
  • Visitor
  • Visitor
10 Apr 2012 08:28 by Preben Hansen #15753

Preben Hansen replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Det ser godt ud Christian, glæder mig til at se den live :) Jeg håber at jeg snart kan få lavet min den første :)

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
12 Apr 2012 08:40 by Christian B. Andresen #15761

Vi må også snart se at få spillet nogle kampe. Ifølge Martin så skulle vores figurer gerne komme i slutningen af denne uge. Så har både ham og jeg fulde 500 point at stille med.

Jeg glæder mig til at se hvad knægten har fundet på af hær :)

Vi kan eventuelt også lave en male dag og få noget mere maling på vores figurer?

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
22 Apr 2012 12:45 - 17 May 2012 15:04 by Christian B. Andresen #15867

Så er de sidste figurer langt om længe dukket op. De manglende guardsmen og så 2 chimeras til senere brug.

Jeg nåede i går endnu en kamp mod Martin. Han starter meget overraskende en Necron hær, som var ganske sjov at spille imod. Min egen hær led dog af samme problem om sidst, med manglende evner til at fjerne køretøjer og hårdt infanteri. Hvilket man må sige Necro er.

Martin vandt overlegent og derfor tager jeg konsekvensen og stiller med et andet udgangspunkt.
Efter at have læst lidt på nettet om hvad der virker og hvad der ikke gør, så bliver mit udgangspunkt som følger.

HQ:

Company Command Squad
2 Veteran guardsmen
1 Veteran guardsman med regimental standard
1 Veteran guardsman med vox caster 70 point

Troops:

1st Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Lorentz
3 Guardsmen med plasmagun
1 Guardsman med vox caster 80 point

1st squad
Sergeant Jensen
2 guardsmen med lascannon
1 Guardsman med vox caster
6 Guardsmen 75 point

2nd squad
Sergeant Gottlie
2 guardsmen med lascannon
6 Guardsmen 75 point

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Jonas
3 Guardsmen med flamer
1 Guardsman med vox caster 50 point

1st squad
Sergeant Kaufmann
2 guardsmen med autocannon
6 Guardsmen 65 point

2nd squad
Sergeant Knecht
6 Guardsmen 65 point

Total 480 point

Det bliver det nye udgangspunkt og så glæder jeg mig til at se hvordan det går mod Wagner den 9. maj

Last edit: 17 May 2012 15:04 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
17 May 2012 16:43 - 18 May 2012 09:10 by Christian B. Andresen #16057

Archibald Leech stirrede tomt frem for sig. Støvet hang tungt omkring ham og hans mænd, alt i mens de marcherede syd over mod Port Islay Secondus. Sletten de gik på var forholdsvis flad med lidt spredt bevoksning, som var knasende tørt, da det ikke havde regnet i flere uger. Rundt omkring stak mindre klippeformationer op af jorden og blokkerede for udsynet.

Gruppen af mænd bevægede sig parallelt med hovedvejen mellem Primus og Secondus. Hovedvej var nu så meget sagt. De første par kilometer ud af Primus havde der været tale om en decideret hovedvej af plastcrete, men det havde kun været så længe Primus var inden for synsvidde. Derefter var underlaget blevet til grus, for kort tid efter at overgå til et hjulspor i sletten. Det var dog den eneste vej mellem Primus og Secondus og blev derfor betegnet som hovedvej.

Leech havde bevidst anlagt en rute lidt vest for hovedvejen, idet tilfælde at vejen skulle blive bevogtet af den ene eller anden slags xenos. De passerede bagom et gammelt brændstofdepot, som lå ved vejen, og som tydeligvis ikke havde været i brug længe. Ud til vejen var brændstofdepotet beskyttet af en bunker, som havde taget tydelig skade af beskydning, men den ville stadig være brugbar, hvis det blev nødvendigt. På modsatte af vejen lidt længere borte lå endnu en bunker, som havde fået samme medfart som den første.

First Lieutenant Leech gjorde sig ikke de store tanker om depotet. I stedet begyndte han at overveje, hvad der egentligt var Kejserens mening med at placere ham i dette hul uden for lands lov og ret.

For tre måneder siden havde hans karriere kørt på skinner. Han havde været Platoon Commander i 1st Platoon i 97th Cadian's 5th Company. Hans Company Commander havde været en uduelig opportunist, som gjorde, hvad han kunne for at blive forfremmet til at sidde bag et skrivebord. Dette ville med al sandsynlighed ske inden for kort tid, hvis ikke Company Commanderen fik hovedet blæst af inden da. Under alle omstændigheder ville Leech blive forfremmet til Company Commander efter ham. Kejseren ville det dog åbenbart anderledes.

Efter deres seneste kampagne på Armageddon skulle hele regimentet forflyttes tilbage til Cadia. Leechs platoon havde fået til opgave at eskortere en mindre cruiser med en gruppe psykers. På vejen mellem Armageddon og Cadia var cruiseren rendt ind i en warpstorm. Fartøjet havde mistet al kontakt med den materielle verden og havde været kastet rundt i warpen i månedsvis.

Da warpen langt om længe spyttede cruiseren tilbage til den materielle verden, befandt de sig i den modsatte ende af galaksen, og samtlige psykers hjerner var blevet stegt af den overaktive energi som warpstormen genererede. De havde med andre ord ingen anelse om, hvor de var. ingen muligheder for at kommunikation og resten af flåden var væk. Archibald Leech anlagde en tilfældig retning i håbet om at støde på en imperiel planet inden for kort tid.

Antallet af planeter i den østlige del af galaksen er dog meget sparsomt, så i over en måned stødte Leech og hans folk ikke på en eneste brugbar planet. Leech havde ikke turdet rejse i warpen uden psykers. Heldet tilsmilede dem dog lidt, da de fik øje på Port Islay. First Lieutenant Leech beordere landing i Primus, da det virkede som den eneste by på planeten.

Cruiseren havde knapt nok rørt jorden, før den blev konfiskeret og samtlige blev tilbageholdt. Leech og hans næstkommanderende Lorentz blev fremstillet for den lokale High Commander, General Oberhausen. Efter en kort beretning om deres situation var Leech, Lorentz og resten af platoon'en blevet løsladt, men cruiseren og de køretøjer, som var ombord forblev konfiskeret. Leech havde klaget til Oberhausen, og krævet at cruiser plus indhold æjeblikkeligt blev frigivet. Platoon'en skulle have nye forsyninger, friske psykers og ret til at fortsætte deres mission.

Oberhausen havde brølet tilbage, at Leech skulle være glad for, at han ikke arresterede dem alle øjeblikkeligt og deporterede dem til den nærmeste straffelegion, som de forrædere og dessertører de var. Men hvis Leech fortsat ønskede at tjene Kejseren kunne han melde sig hos Captain Schmidt i Secondus, som Platoon Commander i 29th Illeachian, 2nd Company. Iøvrigt kunne han så passende lade sig eskortere af de forstærkning til 2nd Company, som ventede ved hovedvejen lidt uden for Primus.

Noget overrasket og rødglødende rasende havde Leech samlet sine folk med bevæbning men uden køretøjer hos forstærkningerne uden for Primus. Her gik det op for Leech hvorfor Oberhausen havde reageret, som han gjorde. De omtalte forstærkninger havde ikke været andet end et enkelt squad med lidt for mange medlemmer. Soldaterne i squad'et var håbløst grønne. Ingen af dem havde haft en lasgun i hånden før i dag, og flere var så unge at de kun havde antydningen af dun på overlæben. Hvis disse drenge havde væet født på Cadia, havde de haft mindst 5 år som conscripts foran sig endnu. Herude blev de antaget som fuldgyldige guardsmen fra dag 1. "Kejseren på lokum", tænkte Leech, "Dette er ikke forstærkninger, men en klods om benet".

Sergeant'en i squad'et var en brysk mand i starten af 30'erne ved navn Gottlie, som tydeligvis havde levet et liv på den forkerte side af loven. Leech havde spurgt ind til, hvorfor disse knægte var blevet valgt som "forstærkninger" til 2nd Company. Gottlie havde berettet, at Oberhausen havde den egentlige magt i byen, og at Guvernøren blot var en marionet styret af Oberhausen. Alt i Primus forgik på Oberhausens nåde. Hvis man ville handle eller bo i Primus, måtte man betale bestikkelse til Oberhausen. Hvis man brød loven og ikke kunne betale bestikkelse, fik man valget mellem livet som guardsman eller deportation til nærmeste straffekoloni. De fleste valgte straffekolonien, da næste alle guardsmen blev sendt mod det ukendte øst, og endnu var ingen vendt tilbage.

For Gottlies eget vedkommende havde han valgt livet som guardsman. Som en af de få havde han været heldig kun at ryge til Secondus. Hvad drengenes historier var, vidste han ikke. Leech troede ikke på en tøddel af Gottlies historie om ham selv. Det var tydeligt, at han løj. Men historien om Oberhausen havde dog forklaret Leech lidt om Oberhausens handlinger. Køretøjerne kunne Oberhausen bruge i sine egne beskidte spil. Hvorfor Leech var blevet sendt mod Secondus,var dog stadig uklart. Den næststørste by havde egen garnision og ville dermed tydeligvis være en magtfaktor mod Oberhausen. Leech undrede sig, men han ville jo nok få svar på sine spørgsmål når han nåede frem.

Da First Lieutenant Leechs platoon var blevet udvidet med en samling håbløse tilfælde, valgte han at omorganisere sin platoon, så den fungerede mere som et company. Det oprindelige 1st Squad kom sammen med de nye folk til at udgøre 1st Platoon. Lorentz blev forfremmet til Second Lieutenant og blev dermed Platoon Commander. Ligeledes blev Jonas forfremmet til Second Lieutenant og blev Platoon Commander for 2nd Platoon. Denne platon kom til at bestå af det tidlige 2nd og 3rd Squad. "Sergeant" Gottlie forblev squadleader for "forstærkninger", men Leech sørgede for at have ham lige bag sig, da han ikke stolede på manden. 2nd Platoon blev beordret som fortrop, mens resten af 1st Platoon under Lorentz dannede bagtrop. Med denne inddeling bevægede det nye company sig i kolonneformation mod Secondus.

"ORKER!" brølede Sergeant Kaufmann oppe fra fronten af kolennen. 2nd Platoon havde passeret brændstofdepotet og var rundet en klippeformation og lige på den anden side havde en større mob af orker overrasket dem. Mod bagtroppen racede en truck fyldt med orker mod Sergeant Jensen og mod midten af kolonnen, hvor Archibald Leech og Gottlie befandt sig, for en deafkopter med fuld hastighed.

"I stilling - nedkæmp de orker" skreg Leech. Deres første kamp som 29th Illeachian, 2nd Company var igang.

Last edit: 18 May 2012 09:10 by Christian B. Andresen.

The following user(s) said Thank You: Henrik Berthou

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
19 May 2012 21:41 - 20 May 2012 12:30 by Christian B. Andresen #16069

Så er det lykkedes mig at få spillet en håndfuld officielle kampe med kompagniet. Min første kamp var mod Wagners orker. Mine heavy weapons teams gjorde det meste af arbejdet og fik hans køretøjer taget forholdsvis hurtigt ud. Hans deafkopter voldte mig dog lidt udfordringer. Mest af alt fordi jeg ikke kunne ramme. Det bevirkede at et squad med lascannon løb fra combat og direkte ud over bordet. Godt mit Company Command Squad kunne holde distancen.

Konklusion: "Forstærkninger" skal holdes i kort snor (læs evt. historie ovenfor).

Resten af Wagners hær fik jeg grillet godt og grundt med mit flamersquad, så mine lasguns kunne klare resten.

I spillet mod Wagner var jeg benådiget med noget terræn der gjorde det muligt, at mine 2 platoon kunne støtte hinanden.

I løbet af i dag, har jeg fået en hel del spil imod Preben og Andreas. I det første spil mod Preben benyttede han sig rigtig godt af terrænet, og de få skud jeg fik mod hans køretøjer fejlede horribelt. Så dermed det første nederlag.

I min næste kamp mod Andreas var jeg ikke heldig med terrænet, idet en stor bunker bevirkede at min platoons ikke kunne støtte hinanden. Dermed kunne Andreas flytte sine eldars meget tæt på uden at jeg kunne gøre det store.

Begge kampe lærte mig at mine enheder er for stationære, og når jeg så ikke har mulighed for at lade platoons'ne støtte hinanden går det frygteligt galt. Af den årsag har jeg valgt at ændre lidt i mine 500 point - igen igen.

(Martin og jeg har aftalt at vi holder fast i de 500 point, vi hver især er noget frem til når juni måned er ovre, og hærene udvides)

De nye hærliste ser således ud:

HQ:
Company Command Squad 4 meltaguns, detached chimera 145

Troops:
1st Platoon
Platoon command 3x flamers, vox-caster 50
1st squad autocannon, vox-caster 65
2nd squad autocannon, vox-caster 65

10 Veterans 3x melta, detached chimera 155

Total 480

Hæren er ikke lige så slagkraftig som den forgående, men jeg har mere mobilitet og ved først udvidelse har jeg mulighed for endnu mere mobilitet og slagkraft, så jeg tror at denne hær er et bedre skridt på vejen, men lad os nu se hvordan det går.

Om ikke andet må jeg finde ud af Archibald Leech får ejerskab over en række køretøjer, når disse nu er blevet taget fra ham ved landingen i Port Islay Primus. Men mon ikke det løser sig.

Indtil da - på gensyn

\Andresen

Last edit: 20 May 2012 12:30 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
22 Jul 2012 16:52 - 22 Jul 2012 16:59 by Christian B. Andresen #16560

Resterne af Leechs tropper passerede de første huse i udkanten af Secondus. Husene var af vidt forskellig art. De fleste af dem var dog bygget af enten gammeldags beton eller af bemalede stålplader. Ingen af bygningerne var opført i plastcrete selvom det ellers var 100 gange stærkere end beton og 10 gange lettere. Det kunne tyde på at det var vanskeligt at få bygge materialer helt herud.

Vejene eller rettere det der var tilbage af dem havde også været anlagt i beton. Hele byen både huse og veje bar kraftigt præg af mange og langvarige angreb. Ikke et eneste hus eller en eneste stump vej var uden huller efter enten håndvåben eller granater. Byen blev endnu mere trøsteløs af den ekstremt synlige mangel på liv. Der var ingen soldater i gaderne, som kunne bevidne en netop overstået kamp. En kamp som også ville have kunnet forklaret byens miserable tilstand. Der var heller ingen civile, som tilkende gav tegn på en eventuel genopbygning. Eneste synlige liv var 2 udsultede hunde, som sloges om resterne af et afpillet kadaver.

First Lieutenant Leech og hans folk var blevet ret hårdt ramt af kampen mod de orker, der angreb dem. Hvis det var de samme orker, som havde hærget her, begyndte byens forfatning at give mening for Leech. Kampen mod orkerne havde kostet Archibald Leech begge hans lieutenants og deres command squads samt det meste af 1st Platoons 1st Squad. Kun Sergeant Jensen havde overlevet. "Forstærkningerne" fra Primus var rent deres vej midt i kampens hede og havde taget den ene lascannon med sig. Den anden lascannon var blevet ødelagt af grønhuderne.

Efter kampen var det ikke lykkedes Leech at opsnuse "forstærkningerne", men hvis han gjorde senere ville han tage sig "kærligt" af dem. Det løfte havde han givet sig selv. Alt i alt stod Leech tilbage med 2 intakte squads og en ekstra sergeant. Ikke meget at bygge en kamp enhed udfra. På vej mod Secondus havde han håbet at kunne udvide sin styrke med de tropper, han ville tilstøde i Secondus. Men ud fra byens tilstand var han ikke sikker på, at der ville blive meget at tilstøde.

Secondus var opbygget helt klassisk med et torv i midten af byen, hvor handelsstationen udgjorde den ene side af torvet og byens garnision den modsatte. Handelsstationen havde tydeligvis ikke været i brug længe. Både det mangelende tag og de mange fuglereder i bygningen bekendtgjorde dette. Underligt nok så garnisionen forholdsvis hel ud og virkede udrørt af de mange kampe. Men det var også tydeligt, at bygningen var blevet lukket helt af og var eller havde været i højeste forsvarsbereskab.

Garnisionen var det eneste brugbare forsvar i hele Secondus, og det var blevet benyttet fuldt ud, mens resten af byen var blevet overladt til sig selv. First Lieutenants Leech beordrede sine folk til at indtage en forsvarsmæssig position omkring torvet, mens han selv begav sig hen til hvad der mindede om en hovedindgang. Leech hamrede sin næve mod porten og bad om at tale med kommandanten. Et enkelt hoved kiggede forsigtigt over kanten på muren. Da vedkommmende havde erfaret at der var tale om imperielle tropper, smilede han og forsvandt igen. Kort efter blev porten åbnet og Leech og hans folk fik besked på at træde nærmere.

Byen havde ganske rigtigt været under angreb af de samme orker, som Leech havde nedkæmpet en del af. Disse angreb havde stået på i månedsvis, uden at Secondus havde fået tilsendt flere forstærkninger af den grund. Ligelede havde kampene afbrudt en hver handel med de omkringliggende farmere, så det havde heller ikke været muligt at opkræve skatter og dermed købe sig til forstærkninger blandt de forskellige grupper af lejesoldater i Primus.

Da først de ydre forsvarsværker var blevet overrendt havde de resterende tropper og de overlevende indbyggere søgt tilflugt i garnisionen. Orkerne havde derefter lagt byen øde og overladt garnisionen til sig selv. Efter dette begav soldaterne og indbyggerne sig kun uden for garnisionen, hvis det var for at skaffe mad eller vand hos de nærmeste farmere. Nedlukningen af garnisionen havde dog redet en stor del at det militære materiel, selvom meget af det var i en miserabel stand.

Efter en kort optælling af mandskab og materiel viste det sig, at det kun var muligt at skrabe en lille platoon med 2 squads sammen - uden platoon commander - blandt soldaterne i garnisionen. Tilgengæld rådede de over 3 brugbare chimeras og en større mængde flamers og meltaguns, og soldaterne var imodsætning til "forstærkningerne" vant til kamp. Derudover indholdt garnisionen en række køretøjer, som var i mere eller mindre dårlig stand. Ingen af kunne dog pt. køre.

Endnu engang foretog Leech en omorganisering af sine tropper. Det var efterhånden ved at blive en dårlig vane... Sergeant Kaufmann blev forfremmet til Second Lieutenant og Sergent Jensen forblev forfremmet til First Sergeant. Sammen med Kaufmanns gamle squad og et garnisions squad kom de til at udgøre 2nd Platoon. De blev udstyret med 2 autocannons, som Leech folk selv havde bragt med, og fik opgaven med at genoptage og forbedre forsvaret af Secondus.

De resterende 2 squads valgt Leech selv at lede. De blev udstyrer med 3 meltaguns til hver squad og en chimera. Ligeledes tog Leech 4 meltaguns og en chimera til sin egen command squad. Denne lille kørende enhed ville gøre det ud for 1st Platoon. Opgaven for 1st Platoon ville blive at afdække det omkringliggende landskab, så 2nd Platoon kunne få arbejdsro til at genopbygge Secondus. Archibald Leech bad en stille bøn til Kejseren om, at hans plan ville virke.

Så er det blevet tid til første opdatering af hæren. Desværre har jeg ikke fået spillet nolge kampe med den sidste og endelige udgave af min 500 points hær, så jeg kender ikke dens styrker og svagheder. Der er dog en synlig udfordring ved kun at have 2 køretøjer med i hæren. Dermed er der for få mål for mine modstandere at skyde på, samtidig har jeg også brug for flere enheder der kan sparke noget r... Da jeg har 20 point til overs fra sidste måned, har jeg råd til et squad veteraner med 3 meltas i en chimera som min først opgradering.

Min hær ser dermed således ud:

HQ:
Company Command Squad
4 Veteran guardsmen med meltaguns
Detached chimera 145

Troops:
1st Platoon

1st squad
Sergeant Knecht
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd squad
Sergeant Winters
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Kaufmann
3 Guardsmen med flamers
1 Guardsman med vox caster 50

1st squad
First Sergeant Jensen
6 Guardsmen 65

2nd squad
Sergeant Udall
6 Guardsmen 65

Total 635

Følgende restriktion er blevet overskredet: "max 500 point"

Last edit: 22 Jul 2012 16:59 by Christian B. Andresen.

The following user(s) said Thank You: Steen Johnson

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
05 Aug 2012 15:53 by Christian B. Andresen #16608

Så fik jeg spillet et enkelt 650 points spil i onsdags mod Martin med de nye 6th edition regler. Umiddelbart fungerer reglerne ganske fint. Konceptet med, at man fjerner de forreste modeller ved shooting casualties, virker rigtig godt. Det tvinger én til at tænke over placeringen af ens figurer, og nu har man rent faktist en mulighed for at fjerne modstanderens special/heavy weapons, hvis han stiller dem forkert, uden at man først skal fjerne hele squad'et.

Det er også en fed feature at køretøjer nu har fået hull points, og at damage tabellen for penetrating hits ikke er helt så voldsom, giver den bedre fornemmelse af holdbarhed til køretøjerne og at de langsomt går i stykker.

Vi fik ikke prøvet ret meget close combat, andet end Martins tomb swarms der angreb to af mine køretøjer og skrallede en del af deres armour af, inden jeg fik dem ristet.

Hvordan min egen hær klarede sig kan deles i to halvdele. Den del med et rent platoon squad klarede sig af røv og nøgler. Ved udgangen af tur 2 var de enten flygtet ud over bordkanten eller Martin havde skudt dem i smadder. Den del skal helt klart udvedes med flere folk og flere heavy weapons.

Halvdelen med køretøjer og veteraner klarede sig tilgengæld formidabelt. Havde det ikke varet for Martins tomb swarms ville de være kommet igennem kampen stort set uden en skramme.

I første omgang var min plan at udvide hæren her i august med en Hellhound, men pga. af fodtussernes dårlige engagement i seneste kamp vil jeg først forsøge med nogle flere fodtusser.

Derfor udvides hæren nu med 2 squads fodtusser med autocannons. Dermed ser første forsøg af en hære i august således ud:

HQ:
Company Command Squad
Detached chimera 145

Troops:
1st Platoon

1st squad
Sergeant Knecht
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd squad
Sergeant Winters
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Kaufmann
3 Guardsmen med flamers
1 Guardsman med vox caster 50

1st squad
First Sergeant Jensen
6 Guardsmen 65

2nd squad
Sergeant Udall
6 Guardsmen 65

3rd squad
Sergeant Anderson
6 Guardsmen 65

2nd squad
Sergeant Josh
6 Guardsmen 65

Total 765

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
11 Aug 2012 11:44 by Christian B. Andresen #16637

Så nåede jeg endnu et spil med de nye regler og 800 point hære. Jeg fik spillet mod Andreas' (de fleste i trc kender ham ikke) eldar. Som vanligt delte jeg min hær i 2 med en infanteridel og en panserdel. Andreas havde tydelige problemer med mit panser, som pressede ham kraftigt på min højre flanke. Hans 5 meltaguns blev sat ud af spillet i tur 2, hvilket dog ikke var helt hurtigt nok efter min smag. Men ok de nåede kun at tage et enkelt hullpoint fra en chimera, så det var ikke den store ulykke. På trods af en del trafikpropper pga. terræn fik jeg dog lagt fint pres på ham i højre side.

Midten og venstre side tog mit infanteri sig af. Det har klart været en fordel, at der kommet nogle flere tropper i den del af hæren, for den holdt væsentligt længere end de forgående spil. En gang koncentreret skydning fik endda ryddet godt op i en enhed striking scorpions. Andreas lagde dog fornuftigt nok en stor del af sit pres mod min infanteridel, og holdbarheden af disse tropper er bare ikke ret stor. Så i det lange løb måtte de ned med nakken, undtagen det ene squad der holdt en bunker (og dermed et objektiv).

Alt i alt var det en god kamp, men det var dog hurtigt klart, hvem der ville vinde hvilken side af bordet. Kampen sluttede efter tur 5 med 2 objektiver til hver. Andreas vandt med et enkelt point, da han fik first blood. Havde kampen kørt i 1 tur mere havde jeg haft mulighed for et draw og evt. også en sejr. Men sådan skulle det ikke gå!

Lektionen fra kampen er, at mit infanteri skal styrkes lidt, evt. med nogle psykers og nogle lascannons, men helt sikkert med noget artilleri. Mit panser skal tilgengæld styrkes en hel del, således at der bliver nok til at kunne dele det i 2, og dermed lægge pres på begge flanker. Indtil da tror jeg, at strategien skal ændres til, at mit panser skal brage igennem midten af hans linjer for dermed at lave mest ravage.

Alt i alt en god og lærerig kamp, der viste vejen for udviklingen af min hær.

\Andresen

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
23 Aug 2012 19:53 by Christian B. Andresen #16701

Mit tredje spil mod Niels' tau i går onsdag blev en blodig affære for os begge to. Da røgen lettede efter 6 tures hård skydning fra begge fronter havde jeg mit HQ squad uden chimera, 8 veteraner, et platoon squad med uskadt autocannon 2 mand og en sergeant samt en immobilised chimera med 1 hullpoint tilbage. Niels' tropper var reduceret til 4 stealth suits!

Et generelt tema for begge hæres taktikker var maksimal brug af terræn. Niels formåede helt forventeligt at hoppe frem i movement fasen for at skyde og så gemme sig igen i assault fasen. Hans hammerhead med ion-cannon fik lagt godt pres på mine chimeras så de var nødt til at bruge meget cover for at komme frem over bordet, hvilket forsinkede min fremrykning betragteligt. Mine veteraner med meltas fik dog fat på hammerhead'en til sidst, men det kostede et helt squad veteraner og deres chimera.

Som i alle tidligere spil blev mit platoon næsten helt udraderet. Denne gang nåede de dog stort set ikke at skyde tilbage pga. taus sædvanlige taktik. Samtidig gav Hammerhead'ens front armour på 13 mig også en del vanskeligheder, da jeg med melta'er skal ind på relativ kort afstand, hvilket er halvsvært med en skimmer, der gør ondt når den rammer.

Hvad der dog fungerede godt og også som forventet var mine heavy flamers i front på mine chimeras samt mine veteraner som fik uddelt seriøse klask til hans fire warriors. Kampens underholdende moment var den ene nærkamp mellem 10 fire warriors og 5 guardsmen - en kamp som præsterede at blive et draw 5 gange i træk inden taus overtalt fik afgørende betydning.

Konklusionen på kampen er, at jeg mangler langdistance muligheder for at penetrere armour, og for første gang er jeg løbet ind i at mangle barrage til at fjerne hårde fjender uden for synsvidde. Problemet med barrage er dog ikke stort nok endnu til at det for en høj prioritet. På baggrund af denne kamp og den forrige bliver næste udviddelse helt sikkert en leman russ med lascannon i fronten. Den giver mig både mulighed for at penetrere armour over medium afstand og en large blast mod infanteri.

Indtil næste gang...

\Andresen

More
24 Aug 2012 12:33 by Niels Strunge #16709

Niels Strunge replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

God rapport bort set fra at det var en RailCannon og ikke en Ioncannon. Og når man set bort fra de gange hvor 80-95 % af mine terninger rullede 1 så var det en super fed kamp. Og jeg skal da klart have flere troops og fast attack med næste gang. For at opsummere det så er jeg godt tilfris med de nye regler. Selv om mine TAU stadig for høvl men så må jeg jo bare se at få dem malet. :whistle:

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Sep 2012 19:52 by Christian B. Andresen #16768

Så er der gået endnu måned, og det er blevet tid til at opdatere hærene, så vi nu er oppe på 950 point alt ialt.

Som beskrevet i de tidligere posts udvider jeg min hær med en leman russ med en lascannon i front, så jeg både får en langt rækkende mulighed for at penetrere armour, og også har en large blast mod infanteri. Der med ser min samlede hær således ud:

HQ:
Company Command Squad
Detached chimera 145

Troops:
1st Platoon

1st squad
Sergeant Knecht
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155