Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

• 1
  • 2
  • Next
  • End

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Sep 2012 20:00 by Christian B. Andresen #16769

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Onsdag den 12. september skal jeg spille den næste planlagte kamp mod Martin. Da han stadig kæmper med de første 650 point (de er dog ved at blive malet modsat mine, så jeg skal ikke hovere),og hans bord ikke er så stort, bliver det 650 pointshære vi skal spille med.

Da min hær netop er blevet udvidet med en leman russ, vil jeg prøve en ren mech hær. Baggrunden for dette valg er både min baggrundshistorie, hvor mech dele har en scouting rolle i hæren, mens infateridelen er defensiv omkring Port Islay Secondus, men også det faktum at Martin sidst vi spillede udraderede min infateridel i 2 korte ture.

Der skal dermed spilles offensivt med en hær bestående af mit HQ i chimera, de 2 veteran squads i chimera og den nye leman russ. Hæren skal frem over banen og presse ham fra første færd.

De 2 største udfordringer bliver hans swarms, der kan pille armour af mine køretøjer, hans gauss weapons der glancer på 6 to wound. Jeg håber dog, at min leman russ kan tynde godt ud i hans rækker inden det bliver et problem.

\Andresen

Please Log in to join the conversation.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
15 Sep 2012 20:29 - 15 Sep 2012 20:29 by Christian B. Andresen #16812

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Leman Russ kampvognen begav sig langsomt venstre om en lille lund af blandingsskov. Archibald Leech priste sig lykkelig over at hans mekanikerdrenge var lykkedes med at få det gamle lig af en kampvogn til at bevæge sig igen. Efter en grundig gennemgang af vognparken i garnisionen i Secondus havde de fundet en lang række af køretøjer, som alle havde kendt bedre dage. Langt de fleste ville aldrig komme ud af garagen igen, men en del stod til at redde. Ved at benytte de ubrugelige køretøjer som reservedele havde de faktisk fået gang i en leman russ og fået både battle cannon og lascannon til at virke.

"*kkkkrrrr* Panzer 1 til Leder, fjendtlig aktivitet på den anden side af bakke, venstre for lund *kkkrrrr* Vores position endnu ikke kompromiteret *kkkrrr* Hvordan skal vi fortsætte? Skift! *kkkrrrr*" skrattede det i First Lieutenant Leechs radio. I løbet af den seneste måned havde Leech holdt fast i sin taktik med at lade 2nd platoon stå for forsvaret af Port Islay Secondus. Ny tropper til 2nd platoon havde han fundet blandt de lokale i byen og på gårdene lige i nærhede. De få kamptrænede tropper, han trods alt rådede over, havde han sadlet op i nogle chimeras, som de ogaå havde fået startet, og brugt dem til at rydde terrænet omkring Secondus for fjendtlig aktivitet. Alt tydede på, at taktikken virkede. Foran dem ventede nu endnu en træfning og denne gang havde Archibald Leech en kampvogn på sin side.

"*kkkrrrr* Leder til Panzer 1, hvilken fjende drejer det sig om? Skift! *kkkrrrr*" "*kkkrrrr* Necrons! Skift. *kkkrrrr*" Shit! Necrons var noget rigtig skidt. I de sidste par uger havde de kæmpet med Ork'er og indfødte stammer, som alle havde været små enklaver der var til at styre. Sågar en spejderenhed tau havde de fået has på. Men necrons var værre. Enten var der tale om en necron invasion eller også var Port Islay en gammel tombworld, som var ved at vågne. Lige gyldigt havd kunne det kun betyde store problemer i lang tid.

"*kkkrrr* Panzer 1 til Leder. Vi er kompromiteret, hvordan skal vi fortsætte? Skift *kkkrrrr*", "*kkkrrrr* Leder til Panzer 1. ANGRIB! *kkkrrrr* Leder til 1st Squad og 2nd Squad, højre om lunden, ilden fri. Skift! *kkkrrrr*"

Så fik jeg spillet min kamp mod Martin. Den meget spændende kamp, hvor Martin lagde et godt pres det igennem hele kampen. Jeg fik første tur i et Relic scenarium. I højre side af min deployment zone var nogle små skove og en bakke. Jeg sendte mit HQ og de 2 veteran squads i chimeras højre om skovene og min leman russ venstre om. Første skud med min leman russ ramte rent bulls eye. Dermed fjernede jeg et helt squad immortals og en swarm. Desværre kunne jeg ikke se Martins Doomsday Ark, da den var gemt bag en bakke med skov. Så i hans første tur flyver den direkte hen til Relicet og læsser en lille enhed warrioirs af med en speciel gut i (kan ikke huske hvad det var for en fisk). Jeg husker dog tydeligt at gutten sender 4 skud afsted mod min leman russ. 3 rammer og på 2+ giver de glancing hits. Bye Bye leman russ.

Herfra var kampen noget videre op ad bakke for mit vedkommende. Med undtagelse af Martins største enhed warriors får jeg dog fjernet hele hans hær. Problemet er bare at Martin i hele kampen besidder relic'et og dermed fører 3-1 ( 3 for Relic til Martin, 1 til mig for FIrst Blood)). I min aller sidste tur. Får lige nøjagtigt givet Martins store enhed nok wounds til at han skal tage en panic test - som han fejler og derefter løber enheden ud over bordkanten. 1-0 til mig og en vundet kamp.

Efterfølgende fandt Martin dog ud af, at hans leder havde leadership 10, og da vi ikke kunne huske størrelsen på terningrullet, blev vi enige om at kalde det et draw. Alt i alt var det en rigtig god og spændende kamp. Konklussion for min side må blive at en leman russ er for lidt. Det er simpelthen for oplagt for modstanderen hvad han skal skyde på, og derfor ryger leman russ'en som det første. Jeg skal dermed have flere kampvogne så snart det er muligt.

Jeg ser frem til at få spillet nogle flere kamp, for jeg må indrømme at de nye regler fungerer fantasktisk. Jeg har dog endnu ikke fået testet charge reglerne med terningrul, særligt godt, da der i mine kampe endnu ikke har været nærkamp af betydning. Jeg frygter dog at usikkerheden ved terningrul kan have for afgørende betydning og dermed blive spilødelæggende, som i fantasy. Men indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med reglerne, og ser frem til næste kamp

\Andresen

Last edit: 15 Sep 2012 20:29 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
13 Oct 2012 14:17 by Christian B. Andresen #17042

Så er der gået en måned mere og hæren skal udvides. I de sidste par kampe har jeg lidt følt at mine squads er blevet bundet til stedet pga. mine heavy weapon teams. Selvom man nu kan skyde snap shoots, så jeg stadig ikke fuld valuta for pengene. Derfor bliver månedens opdatering en lille omrokering i squads'ne, så de alle får et assault våben og mine weapon teams bliver selvstændige. Samtidig vil jeg combine mine squads, så de er mere slagkraftige i nærkamp og til skydning med lasgun.

Den nye hær på 1.100 point kommer derfor til at se således ud:

HQ:
Company Command Squad
First Lieutenat Archibald Leech
4 Veteran guardsmen med meltaguns
Detached chimera 145

Troops:
1st Platoon

1st squad
Sergeant Knecht
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd squad
Sergeant Winters
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Kaufmann
3 Guardsmen med flamers
1 Guardsman med vox caster 50

1st squad
First Sergeant Jensen
1 guardsmen med flamer
1 Guardsman med vox caster
7 Guardsmen 60

2nd squad
Sergeant Udall
1 Guardsman med flamer
8 Guardsmen 55

3rd squad
Sergeant Anderson
1 guardsmen med flamer
7 Guardsmen 60

2nd squad
Sergeant Josh
1 Guardsman med flamer
8 Guardsmen 55

1st heavy weapon team lascannon 105
2nd heavy weapon team autocannon 75

Heavy Support:
1 Leman Russ med hullmounted lascannon 165

Total: 1.080

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
08 Dec 2012 17:59 - 08 Dec 2012 18:04 by Christian B. Andresen #17590

Christian B. Andresen replied the topic: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Røgen rejste sig langsomt over hustagene og dækkede for udsigten til den nedgående sol. Eldar'enes angreb på Secondus var kommet som lyn fra en klar himmel. I månedsvis havde 2nd Company arbejdet intenst på at sikre Secondus mod angreb fra landsiden, og lige pludselig var denne gruppe af eldare dukket op midt i byen og havde sat et angreb ind mod garnisionen. De må have teleporteret sig inden for forsvarlinjerne for at kunne angribe så uventet. Heldigt for First lieutenant Leech var hele 1st og 2nd platoon samlet i byen. Normalt var det 2nd platoons opgave at forsvare byen, mens 1st platoon stod for sikring af det omkring liggende territorium.

Archilbald Leech havde reageret promte på eldar angrebet. 2nd platoon blev sat til at opbygge en forsvarslinje på tværs af byen, mens 1st platoon sad op i deres chimeras og rykkede frem langs venstre flanke. En massiv fjendtlig ild havde taget livet af de fleste chimeras. Heldigvis var vragene placeret, så de blokkerede for fjendes fremrykning på venstre side af hovedgade. 2nd platoons lascannon squad dækkede hovedgade, mens den enlige Leman Russ kampvogn og autocannon squad'et arbejdede med at ryde højre flanke. Kampvognens konstante ildsafgivelse havde båret frugt og ryddet en stor del af fjendens infanteri, men wraithlord'en var for stor en mundfuld for autocannon squad'et, som endte med at blive nedkæmpet af den fjendtlige kæmpe.

I det lange løb var det stålsatte forsvar dog for meget for eldar'ene som endte med at opgive deres angreb. 29th Illeachian, 2nd Company havde dog endnu engang bevist deres værd, og sikret Port Islay Secondus. På baggrund af den seneste tids intense kamp for at sikre landevejen og dermed handlen med Port Islay Primus ville 2 tabte chimeras blive lettere at erstatte end tidligere. Sikringen af Secondus og det omkringliggende territorium med tilhørende farme havde fået den interne handel i Secondus til at vokse. Det havde åbnet øjnene for de imperielle embedsfolk i Primus, som nu var begyndt at opkræve skatter blandt de handlende. Dermed var garnisionen i Primus, hvilket inkluderede General Oberhausen, også blevet tvunget til at yde støtte til Secondus for at sikre en fremtidig skatteopkrævning. Denne støtte var kommet i form af køretøjer, og Leech var blevet lovet en ny sending inden alt for længe. Ud over nye chimeras og endnu en Leman Russ var First Lieutenant Archibald Leech også blevet stillet et batteri griffons i udsigt. Fremtiden tegnede trods alt lys.

Så forsvandt november som dyg for solen og vi er allerede godt i gang med december. I løbet af november fik jeg spillet 2 gode kampe. Først mod Lars' eldars og derefter mod Marcs tyranidder. Mod Lars sikrede jeg mig en solid sejr, mens jeg måtte se mig slået af Marc. Til sejren over Lars skal det dog tilføjes at jeg var heldig med at have de dyre objektiver i min deploymentzone, hvorved jeg var foran på point allerede fra starten. Mod Marc spillede vi om kill points, og til det scenarium havde jeg alt for mange små enheder med, hvilket gjorde kampen svær. Begge kampe var dog meget gode og underholdende. og jeg blev klogere på min hær.

I november valgte jeg at udvide med endnu en leman russ, hvilket gav mig en god og tildels tiltrængt pizza mod Marc. Jeg har dog stadig problemer med manglende barrage, så derfor har jeg bestilt 2 griffons hos forgeworld, som julegave til mig selv. Nu må jeg bare håbe, at de når frem inden jul.

Med november og decembers udvidelser ser min 1.400 points hær således ud:

HQ:
Company Command Squad
First Lieutenat Archibald Leech
4 Veteran guardsmen med meltaguns
Detached chimera 145

Troops:
1st Platoon

1st squad
Sergeant Knecht
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd squad
Sergeant Winters
3 veterans med meltagun
6 veterans
Detached chimera 155

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Kaufmann
3 Guardsmen med flamers
1 Guardsman med vox caster 50

1st squad
First Sergeant Jensen
1 guardsmen med flamer
7 Guardsmen 60

2nd squad
Sergeant Udall
1 Guardsman med flamer
8 Guardsmen 55

3rd squad
Sergeant Anderson
1 guardsmen med flamer
7 Guardsmen 60

2nd squad
Sergeant Josh
1 Guardsman med flamer
8 Guardsmen 55

1st heavy weapon team lascannon 105
2nd heavy weapon team autocannon 75

Heavy Support:
2 Griffons 150

Total 1.395

\Andresen

Last edit: 08 Dec 2012 18:04 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
02 Apr 2013 07:21 by Christian B. Andresen #18882

Christian B. Andresen replied the topic: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Skrigene fra de sårede og dødende blandende sig med den knitrende ild og den stinkende røg fra de brændende køretøjer. Angrebet fra den lille enklave af oprører, som holdt til i de mere fjerntliggende egne af Port Islays ødemark, var blevet stoppet, men spørgsmålet var, hvor længe det ville virke, og om det havde været prisen værd. Angrebet var blevet slået tilbage, men oprøret var ikke blevet totalt knust, og slagterens regning var høj.

2nd Company havde miste alle sine køretøjer. De 3 chimeras var blevet blæst i stumper og stykker, og de 2 battle tanks var rygende vrag. Derudover var mandskabet også blevet kraftigt decimeret. Af Leechs stolte veteraner var kun Sergeant Knecht og Private Hinch i live. Resten af kompagniet var også blevet lige så hårdt ramt. Med lidt held ville Archibald Leech kunne samle en enkelt platoon, men det ville også være alt. Den eneste enhed, der var kommet uskadt ud af kampen, var Griffon artilleriet, som havde opholdt sig på behørig afstand af de værste kampe. Det eneste First Lieutenant Leech kunne gøre nu var at kontakte Primus og General Oberhausen og håbe på forstærkninger. Den lokale befolkning ville ihvertfald ikke kunne bidrage med mere end de allerede havde gjort. Alt afhang dermed af Oberhausen.

Kollonnen nærmede sig hastigt. Radiosamtalen med Port Islay Primus havde været kort, kold og nøgtern, hvilket havde undret Leech. Normalt skulle han kæmpe en brav kamp for bare at få tilsendt en ekstra lasgun. Denne gang var hans anmodning blevet besvaret med beskeden om at: "Vi sender det nødvendige!" Nu her to dage efter kom en kollonne på 3 Leman Russ Demolishers og et mekaniseret platoon trillende ind i Secondus.

Dette var næsten mere end Archibald Leech havde turdet håbe på. Med lidt omorganiseren af køretøjerne og en forfremmesle af Knecht og Hinch ville han være fuldt kørende igen, og endnu stærkere med 3 helt nye kampvogne.

Ud af den forreste chimera sprang en ung First Lieteunant, løb over til Leech, gjorde stramt honnør, overragte ham et brev og sagde: "Captain Leech, First Lieutenant Basteau melder sig til tjeneste". "Captain? Hvad skulle det betyde?" Leech læste det overragte brev.

General Oberhausen var blevet erstattet af Feltmarskal von Traub grundet den store xeno aktivitet i området, som Oberhausen ikke havde taget hånd om i tide. Leech indsats var blevet positivt bemærket, og fremover ville han kunne forvente de nødvendige reserver. Ligesåvel som han nu kunne kalde sig Captain. SÅ var Leechs karriere alligevel ikke gået i stå, og Kejseren havde haft en mening med at sende ham på tværs af galaksen.

Så er der kommet godt gang i 2013 på 40k siden. Desværre er resultaterne ikke fulgt med. I de første 3 måneder har jeg fået spillet en hel del spil både i klubben og privat. Det har dog også bevist nogle klare svagheder i min hærsammensætning. Resultaterne har bestemt heller ikke fuldt med aktiviteten - jeg har stadig tilgode at vinde en kamp i 2013.

Mængden af fjendtlige kampvogne har ikke været nær så omfattende, som jeg havde regnet med. Derfor har 10 meltaguns også været overkill. Yderligere er chimeras efterhånden lavet af vådt bølgepap - de går ihvertfald i stykker for et godt ord. Det gør at mine meltaguns ikke når frem over banen. Endeligt har forsøg med en demolisher vist sig mere effektivt end mine battle cannons.

Af den årsag har jeg fortaget nogle ændringer i min hærsammensætning, så den nu ser således ud:

HQ:
Company Command Squad
Captain Archibald Leech
1 Veteran guardsman med vox caster
3 veteran guardsmen
Detached chimera 110

Troops:
1st Platoon

Platoon Command Squad
First Lieutenant Basteau
3 Guardsmen med flamers
Detached chimera 105

1st squad
First Sergeant Udall
1 guardsmen med flamer
2 guardsmen med autocannon
5 Guardsmen 70

2nd squad
Sergeant Schulz
1 Guardsman med flamer
6 Guardsmen 65

3 heavy weapon teams med lascannon 105

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Knecht
3 Guardsmen med flamers
detached chimera 105

1st squad
First Sergeant Mikhail
1 Guardsmen med flamer
2 Guardsmen med autocannon
5 Guardsmen 70

2nd squad
Sergeant Hinch
1 Guardsman med flamer
8 Guardsmen 65

Heavy Support:
3 Leman Russ Demolisher med hullmounted lascannon 540
2 Griffons 150

Total 1.490

Dermed er min hær blevet reduceret med ca. 25 veteraner. Figurerne har jeg dog en skummel plan med. Den kræver dog, at jeg invisterer i 3 valkyries, som skal laves om til vendetta gunships. Disse er dog noget dyre, så der bliver købt en enkelt når det bliver 1. april og så kan jeg gøre brug af det første squad veteraner. Og så må der købes flyer i de efterfølgende måneder også, så jeg ender med 3 fly og en hær på 2050 point.

Forhåbentlig er der også en sejr inden for rækkevide. Jeg har ihvertfald revancer til gode hos følgende: Martin, Preben, Reno og Niels.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
03 May 2013 18:44 by Christian B. Andresen #19387

Så lykkedes det endelig. Årets første sejr!

Torsdag aften havde jeg en ganske fin og hyggelig kamp mod Niels' tau. I årets tidligere kamp har jeg haft mine udfordringer med at slå hårdt på lang afstand. Det forsøgte jeg denne gang at råde bod på ved både at medbringen gammel basilisk, som jeg fandt i gemmerne og mit nye vendetta gunship, som jeg har samlet i april. Derudover havde jeg også 3 HWT med lascannons og 2 griffons som lang distance skydning. Til de lidt kortere afstand havde jeg 2 demolishers og 3 chimeras med deres multi-lasers og så endelig 2 platoons med 2 squads med autocannons og flamers til de helt korte afstand.

I et forsøg på at kunne tage objektiver på Niels' banehalvdel havde jeg stoppet et nøgent infantrysquad ind i min vendetta. Alt i alt stillede jeg med denne hær:

HQ:
Company Command Squad
Captain Archibald Leech
4 veteran guardsmen
Detached chimera 105

Troops:
1st Platoon

Platoon Command Squad
First Lieutenant Basteau
3 Guardsmen med flamers
Detached chimera 105

1st squad
First Sergeant Udall
1 guardsmen med flamer
5 Guardsmen 70

2nd squad
Sergeant Schulz
1 Guardsman med flamer
6 Guardsmen 65

2nd Platoon

Platoon Command Squad
Second Lieutenant Knecht
3 Guardsmen med flamers
detached chimera 105

1st squad
First Sergeant Mikhail
1 Guardsmen med flamer
5 Guardsmen 70

2nd squad
Sergeant Hinch
1 Guardsman med flamer
6 Guardsmen 65

3rd squad
Sergeant Dreichmann
9 Guardsmen 50Vendetta Gunship 130

Heavy Support:
2 Leman Russ Demolisher med dozer blades 350
2 Griffons 150
1 Basilisk 125

Total: 1495

Niels stillede med denne hær:

HQ:

Ethereal med Honor Guard
Commander Shas'O

Elites:
6 stealth suits

Troops:
4 squads med fire warriors

Heavy Suppoert:
3 Broadside suits med twin linked railguns og shield drones
Hammerhead Gunship med railgun

På trods af mit forsøg med mere langtrækkende tung ildkræft, var det faktisk ikke den der vandt kampen for mig. Niels' stealth suits infiltrerede og fjernede min basilisk i 1. tur (Niels havde første tur) og hans broadside suits fjernede en griffon.

Min vendetta skød nogle flotte huller i en masse terræn - Niels har en fantastisk evne til at klare sine saves - og i hele spillet formådede den kun at fjerne en shield drone. Hvad der tilgengæld vandt spillet for mig, var mine demolishers og min griffon, og så en masse troop choices til at claime objektiver, da NIels løb tør for troops.

Med undtagelse af nogle dårlige terningekast i de første par ture fungerede hæren faktisk godt for mig, og den skal helst klart prøves igen mod andre modstandere.

Til sidst må det være på sin plads at opdatere Book of Grudge for 2013:
Revanche til gode: Martin, Preben, Reno og Andreas.
Revanche indhentet: Niels

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
14 Aug 2013 21:48 by Christian B. Andresen #20341

Den nedadgående sommersol skinnede svagt over Port Islay Secondus. Det havde i det hele taget været en god og givende sommer. Angrebene på byen havde været få og sporadiske, og det havde derfor været let at slå dem tilbage uden de store tab til følge. Vejret havde været formidabelt for de lokale farmere, og alle lagre bugnede af forråd til den kommende vinter.

De gode resultater for de lokale havde gevaldigt øget handlen i Secondus, idet de lokales egen velstand var blevet forbedret. Det havde givet flere skatter i byen pengekasse end normalt, og dermed har Captain Archibald Leech også lettere ved at hverve nye soldater og købe nyt materiel til 2nd Company.

Idet hele taget var sommeren blevet brugt på forberedelser for den kommende vinter. Spørgsmålet ville dog bare være om det var nok. Selvom sommeren havde været god ville en lang vinter stadig betyde knappe ressourcer hos de lokale stammer i området samt hos de grupper af xenos, som Leech endnu ikke havde ressourcer til at udrydde helt. Lige nu måtte Leech dog bare bede en bøn til Kejseren og håbe på en mild vinter.

Sommeren har ganske rigtig været lang og god. Det har givet mig mulighed for at sidde på terrassen og få malet figurer i ro og fred. Dermed er jeg også langt om længe blevet færdig med mit første squad, som er mit HQ. Billederne af squad'et kan ses sidst i denne post.

Ligeledes har jeg også fået spillet lidt kampe hen over sommeren - både i klubben og privat. Kim og jeg har fået afprøvet army selectionen (AS) til vores forstående 40k turnering som løber af stablen fra den 1. september. Umiddelbart virker AS ganske fint med de hære som vi prøvede med (IG og Chaos), men der har da været lidt debat om, at AS ikke er fuldt opdateret til alle hære.

Det er nu dejligt med debatten, for det betyder at folk går op turneringen med liv og sjæl. Så det skal nok blive rigtig godt. AS har vi tyvstjålet fra Emperors Pride, og så vidt jeg ved har de desværre ikke en opdatering lige om hjørnet. Og da jeg ikke selv er dygtig nok til at opdatere med vi jo nok leve med det som det er, men mon ikke det går.

Jeg har endnu ikke fået min turneringshær helt på plads. I kampen mod Kim var der nogle ting som virkede rigtig godt - blandt andet mit artilleri og mit fly. Derimod nåede jeg ikke at teste 2 bane wolfs, da Kim skød dem i stykker ind de fik gjort nogen nytte. Så de må prøves igen mod David den 29. august. Det bliver dog nok som hell hounds, da David spiller Dark Eldar.

Under alle omstændigheder ser jeg frem til et efterår med en ny figurturnering i klubben.

Som lover får I nogle billeder af mine færdig malede figurer og også et par billeder fra en privat spilledag i en kammerats carport.

Mit HQ:

The following user(s) said Thank You: Henrik Berthou

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
14 Aug 2013 21:51 by Christian B. Andresen #20342

Og her de sidste billeder af figurerne:

Og lidt fra et par private kampe:

The following user(s) said Thank You: Henrik Berthou

More
16 Aug 2013 14:17 by David Gleerup #20365

David Gleerup replied the topic: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Det er cool effects med highlights og shade du har. Jeg kan ikke selv helt få highlights til at se naturligt ud, så lige nu har jeg droppet det.. Du har også gjort noget ved baserne, det har jeg selv planer om.. Men er ikke kommet så langt. Bliver spændende og se hvordan dine tanks kommer til at se ud.
Det eneste kritik punkt jeg har er pupillerne på soldaterne, jeg ved godt det er svært at male og har selv opgivet det.. Men for mig ødelægge de det lidt. Når man står ved bordet ligger man jo ikke mærke til de ting, men man ser et close-up så kan man se det.

Overser ofte nye beskeder her på dette forum, lidt irriterende, må vende mig til at checke her lidt oftere.

Har nogle af jer andre problemer med at skrive længere beskeder på forummet generelt? Jeg kommer til et punkt hvor jeg ikke kan se hvad jeg skriver mere, da jeg ikke kan scroll mere ned, men stadig godt kan skrive. Og nogle gange kan bokstaverne ikke helt følge med når jeg skriver, det er dog ikke det store problem. Jeg skriver ikke engang særlig hurtigt.. ;)

Glæder mig til at komme i gang med noget WH40K! :)

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
19 Aug 2013 07:16 by Christian B. Andresen #20377

@David

Tak for dine tilbagemelding. Det er altid dejligt at få lidt at vide om sit arbejde. Vil du ikke uddybe hvad det er ved pupillerne, som ødelægger dit indtryk af figurerne, så kan det være jeg kan forbedre det til de næste.

Jeg tror bar vi skal tage fat i webmasteren, så kan vi også få dette forum med under nyeste forum på højre side.

Det problem du beskriver med at skrive beskeder kender jeg ikke til, men kan du ikke bare skrive din besked i word, og så copy-paste indholdet ind i posten?

Har vi to stadig en aftale om en kamp på torsdag?

More
19 Aug 2013 10:02 - 19 Aug 2013 10:08 by David Gleerup #20380

David Gleerup replied the topic: Christian Andresen: 29th Illeachian, 2. Company

Ok nu har jeg fået set godt på dem igen og det er faktisk kun en som har pupiller som irritere mig (kan være perfektionist til tider og har selv droppet pupiller...), det er "the dude with the radio". Men ellers ser det godt ud! Pupiller er en meget lille detalje og det er kun en som jeg ser lidt skævt på..
Bruger du drybrush til highlights? Det leger jeg lidt med nu og det er den eneste måde jeg kan få nogenlunde highlights på.
Leger også lidt med rust / decay effekter, samt pigments, men det går ikke så godt.. ;)

Jeg bliver ofte nød til at skrive i Word og copy-paste, det er kun helt problem når jeg skriver på min smartphone og jeg ved ikke helt hvorfor det opstår, har ikke set det på andre forums. På arbejdet bruger jeg en gamle PC med en gamle browser, der hjemme bruger jeg en ny PC og alt der opdateret og på min smartphone bruger jeg en helt anden browser, men har det samme problem ved lange beskeder.

Jo er klar til kamp næste torsdag, d. 29. Vi får besøg fra Tyskland nu på torsdag.

Hvordan holder vi styr på turneringskampe? Har vi en side vi kan opdatere løbende? Står du får det? Det er meget sjovt at se hvordan det går i turneringen, hvem vinder, hvor meget vandt han med osv :)

Last edit: 19 Aug 2013 10:08 by David Gleerup.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
20 Aug 2013 11:46 by Christian B. Andresen #20389

Jeg er enig med dig ift. radiomandens pupil. Det er dog så lille en detalje at jeg ikke gider lave den om.

Mine highlights/shadings er lavet med layering teknikken. Dvs. ved highlights (modsat ved shading) maler jeg først den aller mørkeste farve på området. Herefter tilføjer jeg en lysere farve i et tyndt lag ovenpå. Den lysere farve fylder næsten hele området ud, så den mørkeste farve kun ligger øverst i de aller dybeste områder.

Herefter maler jeg endnu et tyndt lag maling i en lysere nuance end lag 2. Igen på et område som er en my mindre end ved lag 2. Sådan bliver jeg ved indtil jeg når den helt op og blot maler en meget lys farve på de aller yderste kanter. Et af lagene i række vælger jeg ud som hovedfarven. Det er den farve, som er mest synlig. Dvs farven, som kommer oven på hovedfarven, skal kun dække lidt mere end de højeste punkt/kanter.

Håber det giver mening ellers viser jeg gerne :-)

Ift. turneringen tænker jeg at vi opretter 2 tråde. En til kampresultater og den samlede stilling, og en til at arrangere kampe og debattere.

More
21 Aug 2013 12:34 by David Gleerup #20405

Ok.. det må jeg nok se på et tidspunkt.

Vil nok lige prøve og se om jeg kan få det til at se naturligt ud derhjemme først. Men har ikke så store forhåbninger til det ;)

Har en del som skal samles først..

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
01 Sep 2013 14:57 by Christian B. Andresen #20499

SÅ er efterårets 40k turnering blevet skudt i gang. Mass og Pelle har allerede fået spillet deres første kamp. Min første kamp skal spilles på torsdag mod Marcs blod engle. Jeg er spændt på hvordan det kommer til at spænde af. Indtil nu har jeg kun haft et enkelt prøvespil mod Kim med S3 systemet.

Op til min kamp mod Marc har jeg fået læst godt op på S3 for imperial guard og erfarede i den forbindelse at jeg misforstået i noget omkring sp costen for troops - beklager Kim :-)

Det ændrer en lille smule på måde jeg plejer at bruge mine troops på men ikke det store. Uden at røbe for meget kan jeg dog sige at der indgår flere veteraner end der plejer. Selve army listen og en beskrivelse af kampen skal I nok få, men det bliver efter på torsdag. Lige nu ser jeg dog frem til min første turneringskamp.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
07 Sep 2013 14:30 by Christian B. Andresen #20576

I torsdags blev min første turneringskamp så afviklet med Marcs Blood Angles. Og helle-dusse-da hvor fik jeg klø. Hele min venstre flanke bestående af:

- 2 armoured sentinels med plasma cannons
- 2 infantry squads med autocannons
- 1 platoon command i chimera

var mere end halveret efter Marcs 1. tur (Marc begyndte), og efter Marcs tur 2 var den væk med undtagelse af de 10 mand som okkuperede et hus. De overlevede trods alt et par tur længere.

Mit center bestod af 2 Leman Russ Battle Tanks og 1 Basilisk. Her var Marc rimelig heldig med sine penetration rul mod min Battle Tanks. I 2. og 3. tur fik han sprunget begge kampvogne i luften. Min basilisk ramte som sædvanligt ganske fint, men manglede det sidste stykke for rigtigt at gøre skade på Marc.

Min højre flanke var tilgengæld der hvor jeg klarede mig bedst.

- 1 Veteran Squad med 2 meltas
- 1 HQ i chimera
- 1 infanteri squad med autocannon
- 2 Banewolfs

udgjorde min højre flanke, og den klarede sig ubetinget bedst. Min evne til at klare 5+ cover saves var uovertruffen og det var først i Marcs tur 4 at den sidste Banewolf røg sammen med mine veteraner.

Som reserve havde jeg 5 storm troopers med 2 meltaguns og 1 vendetta som indeholdt 10 veteraner med 2 meltaguns. Begge dele blev sat ind imod Marcs Landraider, da dens twinlinked lascannons udgjorde den største trussel. Dog uden det endelige held. Armour 14 med 4 hull points er bare svært at få taget ned.

Generelt må jeg sige, at kampen blev ikke tabt på baggrund af mit spil. Jeg synes ikke jeg selv begik de store fejl. Glemte en enkelt gang at slå 2 terninger for ordnance penetration rul, men det var også det hele. Kampen blev nok snarere tabt på mit valg af hær. Overordnet set har jeg ikke købt nok ildkraft og det jeg havde var for stationært.

Min basilisk gjorde det ok. Men ok er ikke godt nok, så hvis der virkelig skulle ske noget skal der enten købes en til eller også ryger den ud. Da figurer koster 4 sp point, bliver det nok det sidste som sker.

Mine battle tanks kunne også godt performe bedre. Normalt er jeg mere til demolishers, men de koster også 4 sp point stykket, så jeg skal nok til at grave de mere specielle kampevogne frem.

Vigtigst af alt skal jeg dog have mere bevægelighed i min hær. Det er for let for modstanderen at udmanorere mig, når over halvdelen af hæren er stationær. Så det bliver målet for næste hær. Mere tempo!

• 1
  • 2
  • Next
  • End
Time to create page: 1.257 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen