4th Battle Company - Knights of Baal

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
23 Mar 2012 21:50 by Preben Hansen #15625

Preben Hansen created the topic: 4th Battle Company - Knights of Baal

Davs med jer i Tåstrup.

Jeg er blevet inviteret med i dette "lille" projekt af Christian, selvom jeg ikke pt. er medlem i jeres klub. Christian ved at jeg er notorisk langsom til at male mine figurer.

Min plan med dette projekt er at jeg skal få malet mig en hær færdig,Den første nogensinde:ohmy: :ohmy: :ohmy:, og her er mit valg så faldet på blood angels. Jeg har altid godt kunne lide deres fluff, og da de så fik sig en ny bog bestemte jeg mig for at gå igang med at anskaffe mig figurerne til min kommende hær.

I tidens løb har jeg fået anskaffet mig mere end rigelig figurer til en passende hær, og jeg tror at jeg sagtens kan stille 100 marines uden de store problemer. Desværre har de allesammen det samme problem, ingen maling :)

Lidt info omkring opbygningen af 4th Battle Company.

6 Tactical Squads
2 Assault Squads
2 Devastator Squads
4 Dreadnughts

Der bliver selvfølgelig mixet lidt forskellige køretøjer ind i companiet samt en 20 mand stærk death company enhed. Ud over det så har jeg også masse af terminators, så de bliver også føjet til senere, dog som 1st Veteran Comapny.

Jeg vil senere poste lidt forskellige ideer til de første 500 points til hæren

Please Log in to join the conversation.

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
23 Mar 2012 22:11 by Preben Hansen #15626

Preben Hansen replied the topic: Sv: 4th Battle Company - Knights of Baal

Så har jeg fået lavet første udkast til min kommende hær.

Mine tanker går på at få lavet 500 points som er grundlaget for en hær man også kan spille med forholdsvis hurtigt. Har måske placeret lidt mange points i min tactical squad med tilhørende razorback, men nu må jeg se. Kan ske jeg ændre det lidt når jeg få kigget lidt mere på opbygningen. Dog er 500 points ikke meget at gøre godt med, så det er med at vælge med omhu :laugh:

HQ
Librarian i powerarmor 100 point
Plasma Pistol 15 points
Cost 115 points

Troops

Tactical Squad 10 stk. 170 points
Flamer + ML 0 points
Sergeant med powerfist 25 points
Razorback 55 points
Twin Linked LC 35
Extra Armor 15
Cost 300 Points

Scout Squad 5 stk. 75 points
4 Sniper Rifles 0 points
1 ML 10 points
Cost 85

Total Cost 500 points lige ud.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
24 Mar 2012 10:53 by Christian B. Andresen #15627

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: 4th Battle Company - Knights of Baal

Hej Preben

Fedt at du også deltager i kampagnen. Martin er også på vej med et eller andet. Han har bestilt en lang række figurer. Jeg ved dog ikke hvad det er for en hær han ender ud med. Det har han ikke ville fortælle, så det bliver spændende at se hvad han ender ud med.

Vi må snart finde en dag og få luftet figurerne igen. Det kunne jo passende blive med vores 500 point.

Glæder mig til at se hvordan din hær udvikler sig.

\Christian

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
24 Mar 2012 11:17 by Preben Hansen #15628

jo tak. Har også fået lavet nogle aftaler med en gut der skal hjælpe mig med at lave nogle ting til mine marines således der kommer til at være sammenspil mellem mine figurer.

Når først jeg får lavet de ting, så håber jeg at det kommer til at gå stærkt :) Airbrushen er i hvert fald klargjort :)

Glæder mig til at se hvad det er han finder på ham den kære Martin. Det kan være det er noget Dark Eldar, eller Necrons måske ? :)

More
25 Mar 2012 07:39 by Niels Strunge #15632

Niels Strunge replied the topic: Sv: 4th Battle Company - Knights of Baal

Fedt jeg venter lidt med et udkast til min hær. for at se hvem der spiller hvad hvis det er for mange der vil spille marines tager jeg nok og spiller TAU skal dog snart finde ud af hvordan hæren ser ud først. med den "nye" bog.

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
25 Mar 2012 13:45 by Preben Hansen #15634

det er hel klart sjovest med mange forskellige hærer, så jeg glæder mig til at se hvad du finder på :)

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
26 Mar 2012 15:43 by Preben Hansen #15648

2nd Liste

Tænker om den her liste måske er lidt mere en recon liste hvor attack bikes køre rundt ude på flankerne, og tactical + lib er til fods. Dette kunne evt. være en løsning

HQ
Librarian i powerarmor 100 point
Plasma Pistol 15 points
Cost 115 points

Troops
Tactical Squad 10 stk. 170 points
Meltagun + ML 5 points
Sergeant med powerfist 25 points
Cost 195 Points

Scout Squad 5 stk. 75 points
4 Sniper Rifles 0 points
1 ML 10 points
Cost 85

Fast
Attack Bike 2 stk. 80 point
2 stk multi meta 20 points
Cost 100 point

Total 500 points

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
26 Mar 2012 18:29 by Christian B. Andresen #15650

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: 4th Battle Company - Knights of Baal

Umiddelbart synes jeg, at liste 2 virker mest fed, idet den indeholder flere forskellige units, og dermed giver flere taktiske muligheder.Du har godt nok ikke din razerback, til at beskytte dine folk, men det kan evt. være første opgradering.

Denne liste giver dog mulighed for både et center, noget scout og så en flanke enhed, hvorimod den første liste godt nok er mere mobil til at begynde med, men også lettere kan gøre stationær ved et enkelt heldigt skud.

Glæder mig til at se din hær i aktion

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
26 Mar 2012 20:19 by Preben Hansen #15652

Ja det var også tanken at den skulle være lidt mere fleksibel.

Sidder pt. og snyder lidt, da jeg har fået samlet en gammel metal dreadnought jeg havde til at ligge, og jeg sidder og maler den lige nu. :)

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 Jun 2012 09:42 by Preben Hansen #16269

Der har været meget stille på Warhammer fronten for mit vedkommende de sidste stykke tid. Det har dog været tid til at spille lidt warhammer ude hos Christian, men ellers ikke det store. Grunden til dette er fordi jeg har haft meget travlt med mit studie, men om 14 dage er jeg færdig med eksamenerne hvilket betyder at jeg vil til at fokusere på at få malet mine første 500 points.

More
11 Jun 2012 22:58 by Reno Rasmussen #16272

Reno Rasmussen replied the topic: Sv: 4th Battle Company - Knights of Baal

kunne også være på har en necon hær jeg gerne vil støve af har dog ikke rigtigt gamet 40k
"jeg læser ikke jeg stirre på bogen indtil det bliver til en serie"

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
06 Aug 2012 06:36 by Preben Hansen #16611

Der har været lidt stille på min front det sidste stykke tid, men har haft temmelig travlt. Desværre kommer jeg først med en opdatering af listen i slutningen af denne måned da jeg skal på ferie i 2½ uge til Sri Lanka her på onsdag.

Mvh.

Preben

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
06 Aug 2012 12:03 by Christian B. Andresen #16612

Det lyder godt. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på.

I må have en rigtig god tur til Sri Lanka. SÅ tager vi et spil når I kommer hjem igen.

Mvh

Christian

• Preben Hansen
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 Feb 2013 14:40 by Preben Hansen #18331

Preben Hansen replied the topic: 4th Battle Company - Knights of Baal

well, der røg der lige 6 måneder forbi, og den opdatering jeg snakkede om er endnu ikke kommet. Problemet for mit vedkommende er at jeg pt. er igang med den sidste afslutende del af maskinmester uddannelsen og der er virkelig travlt. Håber jeg får lavet lidt her i foråret, men kan ikke love noget.

Havde en hyggelig aften igår sammen med Martin og Christian hvor vi spillede med 1100 points. Jeg spillede et spil mod Christians imperial guard og jeg stillede med følgende.

librarain med blood lance og fear of darkness
2x10 tactical marines med ML og flamer samt razorback
10 Assault marines med 2 plasma guns og et powerweap til sgt.
5 devestator med 4 ML
Predator med autocannon og Heavy bolters
2 attack bikes med Heavy bolter

Selve spillet startede forholdsvis dårligt for mit vedkommende, da begge mine razorbacks sætter sig fast pga. jeg prøvede at køre igennem terrain med dem. Jeg får dog sprunget en af Christians transports i luften, og der ryger et par mand også. Efterfølgende mister jeg den ene razorback pga. Christians super demolisher(ud af 6 skud i løbet af spillet lavede den 5 hits on target og en som scatter således den ligger perfekt).

Christians Imperial Guard pressede mig godt i starten, men jeg holdte fokus på at få fjernet hans transports og scoring enheder, hvilket resulterede i at til sidst havde han kun hans demolisher tilbage.

Selve kampen endte 5-1 til mig, da jeg havde to objectivs, en enhed i hans base, warlord, firstblood, hvilket jeg er ganske tilfreds med :) Dog tror jeg at jeg skal sørge for at få noget med næste gang som kan håndtere hans demolisher, da det var først til sidst at jeg kunne skade den da jeg var bag den.

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End
Time to create page: 0.216 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil