Reign of Chaos

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End

• Kim Goldbæk
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
15 Aug 2013 16:37 - 10 Oct 2013 10:49 by Kim Goldbæk #20348

Kim Goldbæk created the topic: Reign of Chaos

”Execute the prisoners! Their corpses will make better soldiers...”

Da jeg for godt og vel et halvt år siden blev opfordret (også kaldet ”armen om på ryggen”) af en af mine gode venner til at spille 40k, lånte jeg nogle forskellige Codices af ham for at finde ud af, hvilken hær jeg helst ville spille. Hverken Orks, Space Wolves eller Imperial Guard tiltalte mig voldsomt meget, men da jeg så startersættet ’Dark Vengeance’ blev jeg hurtigt enig med mig selv om, at jeg fremover skulle kæmpe for at bringe Verdensherredømmet over til de 4 Chaos guder.

Noget af det svære ved at være rookie indenfor 40k IMO er, at finde ud af, hvilke units der egentlig er gode på slagmarken og hvilke, der passer til min spillestil. Man kan læse nok så meget i Codex’et og granske folks meninger / anmeldelser på nettet, men til syvende og sidst er det erfaringen der tæller mest. Og for at få erfaring med de enkelte units, bliver man nødt til at spille med dem.

På nuværende tidspunkt har jeg spillet en håndfuld testspil samt 3 kampe ”for alvor”. I starten bestod min hær primært at units fra Dark Vengeance-sættet samt CSM Battleforcen. Ikke synderligt konkurrencedygtigt, men alligevel ret lærerigt. Efterhånden som månederne er gået, har jeg fået udbygget min hær og kan i skrivende stund lave hærlister på 2500-3000pts.

Ift. efterårets 40k-turnering i klubben, skal der dermed vælges og vrages mellem de forskellige units, men det er klart at foretrække fremfor at kæmpe for at kunne lave en liste på 1000pts. Selve basislisten består pt. af følgende units:
  • Chaos Lords
  • Daemon Princes
  • Chaos Space Marines
  • Cultists
  • Chosen
  • Possessed
  • Terminators
  • Helbrutes
  • Plague Marines
  • Rhinos
  • Bikers
  • Raptors / Warp Talons
  • Heldrakes
  • Havocs
  • Obliterators
  • Aegis Defence Line

Billeder skal der nok komme – men først når hele units er færdigmalet. Og eftersom jeg har en tendens til at male lidt hist og lidt hér, kan der godt gå noget tid. Ikke mindst fordi mange af figurerne ikke er voldsomt spændende at male – de fleste er ganske fede at se på, men maleoplevelsen er til at overse. Ret skal være ret – jeg har aldrig været den store maler, og har altid nydt det at spille mere end at male, men det er nu bare sjovere at spille med en malet hær. Så males, det skal de små dukker! Jeg har i øvrigt valgt at male min hær i Iron Warrior-temaet. Det er ret simpelt, men også ret fedt at se på – synes jeg i hvert fald.

Last edit: 10 Oct 2013 10:49 by Kim Goldbæk.

Please Log in to join the conversation.

More
16 Aug 2013 14:43 by David Gleerup #20367

David Gleerup replied the topic: Reign of Chaos

Helt enig, Chaos Space Marines er meget mere cool end Smurfs! ;)

Har læst et par battle report med CSM og folk brokker sig over at de er underpowered lige nu. Har så også læst andre BRs hvor Heldrakes owner alle..

Hvor langt er du kommet med at male? Du har en del figurere allerede :)

• Kim Goldbæk
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
16 Aug 2013 15:34 by Kim Goldbæk #20371

Kim Goldbæk replied the topic: Reign of Chaos

David Gleerup wrote: Helt enig, Chaos Space Marines er meget mere cool end Smurfs! ;)

Har læst et par battle report med CSM og folk brokker sig over at de er underpowered lige nu. Har så også læst andre BRs hvor Heldrakes owner alle..

Hvor langt er du kommet med at male? Du har en del figurere allerede :)

Det er helt klart mit indtryk at Heldrakes er en af de bedre units i 40k. Det er en 12/12/10 Flyer med et par helt i orden våben-muligheder (især S6/AP3/Heavy 1/Torrent/Soul Blaze/Template Baleflameren er populær) og - ikke mindst - Vector Strike med S7. I det netop overståede ETC havde stort set alle CSM-spillere 3 stk. med af den...

Jeg har pt. 87 dukker og af dem er 5 stk. 100% færdigmalet. 10-12 stk. er omkring 40% (eller mere) færdigmalet og resten... Tjaaaa, de er under 40% færdigmalet - nok nærmere omkring 0% ;)

• Kim Goldbæk
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
10 Oct 2013 10:47 by Kim Goldbæk #20848

ENDELIG! Efter flere måneders venten dukkede mine nye malinger endelig op i går! Ikke at de har været forsinket - Army Painters nye Inks udkom først i mandags - men efter at have set, hvad man kan med disse, har en stor del af mit figur-maleri været sat på hold indtil jeg fik mine fedtede, små pølsefingre i dem. Og de skuffer absolut ikke...

Jeg synes Plague Marines'ne er vildt fede. Både i spillet og som figurer. Derfor skulle de testes som de første. Og resultatet...? Tjaaa, jeg er sgu meget godt tilfreds!

File Attachment:
File Attachment:
File Attachment:

(som vanligt kan man klikke på billederne og få vist en lidt større udgave)

More
10 Oct 2013 16:17 by David Gleerup #20852

David Gleerup replied the topic: Reign of Chaos

Nice! Alle ved dog at Plague Marines sutter.. ;)

Hvilke inks er det du bruger?? Har selv sat mit maleri på hold, kan ikke få de effekter frem jeg gerne vil...

• Kim Goldbæk
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
10 Oct 2013 17:20 - 10 Oct 2013 17:22 by Kim Goldbæk #20854

Plague Marines holder 100!!! :evil:

Altså... Nu er jeg stor fan af Army Painters produkter, så jeg bruger alle deres inks - dog ikke på samme tid ;)

Men mere specifikt, så er der brugt Dark Tone Ink og Green Tone Ink på disse figurer. Først er de undercoatet med Necrotic Flesh. Så er Dark Tone påført. Dernæst Green Tone og til sidst er der lavet highlights med Necrotic Flesh. Såre simpelt...

Derudover er shoulderpad'en lavet med Skeleton Bone og pistolen med Plate Mail Metal.

Last edit: 10 Oct 2013 17:22 by Kim Goldbæk.

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End
Time to create page: 0.244 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil