× Forum til Renés L5R kampagne As the Sun Rises.

Legend of the Five Rings - As the Sun Rises

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End

• René W Nielsen
  • René W Nielsen's Avatar Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
27 Nov 2012 22:21 - 27 Nov 2012 22:27 by René W Nielsen #17465

René W Nielsen created the topic: Legend of the Five Rings - As the Sun Rises

Der er et par stykker der har sagt at de gerne ville deltage i en L5R kampagne, og talt med flere som overveje at ville deltage.

Det er IKKE påkrævet at have stor viden omkring Rokugan (L5R verdenen), der er flere årsager til dette. Vi kommer til at spille i året 1221, hvilket betyder at det er et par årtier efter nogen som helst officielle hendelser, og eventuel viden om Rokugan vil være flavor. Der vil komme en mindre introduction der vil forklare mere i dybden om hvordan og hvorledes, som helst skulle give det indblik som man har behov for at spille "As the Sun Rises".
Flavor kommer dog til at fylde en stor del af spillet, da det også skal tages som en rejse ind i Rokugan's sjæl. Da vi bevæger os ud over officiel skriv vil der derfor være en fortolkning.
(Og ja det jeg læser til har indvirkning på spillet - jeg har dog ikke tænkt mig, som jeg ellers har sagt at gå videre op i folks udtale, tiltale vil dog være relevant - prøv at kalde en ridder i middelalderen for "du der, der ovre")

Vi kommer til at spille ud fra 3rd Edition reglerne, jeg ved godt klubben har bøger til 4th edition men har lagt mærke til at den også har 3rd Edition, og da det er denne version jeg selv har er det systemet der kommer til at blive brug. Jeg er dog ikke en gm der går videre op i terninge slag, jeg ser dem normalt som noget der skaber forstyrelse for historien - De kan dog blive påkrævet hvis spillere gerne vil have råd i en given situation om hvordan den "bør" håndteres (normal viden som ikke kræver det store kræver dog ikke terninger).

Alle spillere kommer til at spille Samurai under en Emerald Magistrate, jeg vil dog kun tillade de store klaner (Krabben, Tranen, Dragen, Løven, Knæleren, Føniksen, Skorpionen, og Enhjørning).
Da jeres overlevelse i "As the Sun Rises" afhænger af hinanden ligges der op til gruppe samspil.

Omkring mig som GM:
Jeg er normalt nem tilgængelig, Skype/Mail/Forum - Jeg vil ofte komme en time før, hvor man vil have mulighed for at tage en snak med mig om spil eller hvad der nu ellers er (ellers kan man prøve at fange mig en af de "få" dage jeg er i klubben). Der bliver INGEN regl diskutioner under en spil session, gem dem til efter eller før - tag dem ALDRIG op under spillet. Hvis der er spørgsmål kan man fange mig, jeg er ofte nem at få en samtale igang med :P

Som Spiller, forventes der:
at i er åbensindet og villig til at tage ansvar i historien. Da dette ikke er et åben sandbox spil vil der værer en historie, i vil dog have rigelig mulighed for at præge denne og jeres beslutninger kommer tilbage og har effekt på jer senere i spillet.
Life is a tale of memories...

Last edit: 27 Nov 2012 22:27 by René W Nielsen.

Please Log in to join the conversation.

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
27 Nov 2012 22:23 - 27 Nov 2012 22:39 by René W Nielsen #17466

René W Nielsen replied the topic: Legend of the Five Rings - As the Sun Rises

Side note: den officielle introduction og det som er spil relevant kommer til at være på engelsk grundet mine meget dårlige dansk skriftlige evner.

Og regner med at der bliver spillet hver anden søndag (har hørt man ikke er glad for specielle helligdage and what not, men det tager vi som det kommer)

Antal Spillere: 3-5 ville være at foretrække over 5 er formeget og 2 er lige i underkanten...
Tilråder også at spillere taler sammen omkring de samuraier man laver
(som i kunne læse kommer i til at spille samuraier, IKKE munke eller ninjaer)

Bare for at gøre det klart det er den genre kampagnen er lavet til mest af alt en kombination af "Adventure", Investigation & Intrigue (aii).

Last edit: 27 Nov 2012 22:39 by René W Nielsen.

More
27 Nov 2012 22:34 by Mike Breuning #17467

Mike Breuning replied the topic: Legend of the Five Rings - As the Sun Rises

Jeg er som sagt meget interesseret i at få prøvet noget legend of the five rings.
Min karakter tanke ville være en drage courtier (investigator). Søndage passer mig som sagt fint.
Ovenforstående er skrevet uden brug af sarkasme

Ego sum rex Romanorum et super grammaticam

More
27 Nov 2012 23:28 by Michael Høyer #17468

Michael Høyer replied the topic: Legend of the Five Rings - As the Sun Rises

Som jeg skrev i den anden tråd er jeg interesseret Rene, jeg tænker noget med en scorpion jack of all trades eller en trane fra daidojo harrier skolen...

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
27 Nov 2012 23:46 - 27 Nov 2012 23:51 by René W Nielsen #17469

i sidste ende skal i som spillere blive enige, så længe det er inden for rammerne har jeg det fint med det, er ret åben overfor ret mange kombinationer, har bare fundet at hvis folk ikke spiller samuraier er tendensen til at det bliver fjollet, ret så stor... og Rokugan ligger op til at man spiller samurai af en eller anden type (min holdning)

Last edit: 27 Nov 2012 23:51 by René W Nielsen.

More
29 Nov 2012 00:55 - 29 Nov 2012 02:46 by Mike Breuning #17474

Besked fra René:

Vi er nu nok til at kunne starte. Planen er at vi mødes på søndag kl. 12 og der snakker vi om vores karakterer, får en introduktion til verdenen og kampagnen. Efter det, starter vi spillet :)

Last edit: 29 Nov 2012 02:46 by Mike Breuning.

More
29 Nov 2012 08:46 by Michael Høyer #17475

Jeg vil starte dårligt ud, med at sige jeg ikke kan på Søndag.

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
29 Nov 2012 11:37 - 29 Nov 2012 11:55 by René W Nielsen #17476

Da det ikke var meningen at kampagnen skulle ligge stille til engang efter december vil jeg helst starte den så hurtigt som muligt og få 2 spilgange igennem inden det nye år, da karakterer ikke ser ud til at tage særlig lang tid for folk at lave virker det specielt fjollet bare at lade kampagnen ligge.
Desto længere tid en kampagne ligger i forberedelses stadie eller stille, desto størrer chance for at den aldrig vil blive spillet, derfor er søndag (ud fra hvad jeg ellers har hør) en oplagt mulighed til lige at få tilrettet karakterer og gruppen. Da der vil være tid efter gruppens dialog vil spillet også begynde, og jeg vil derfor give en introduktion så alle har en "basis" viden, mest af alt vil denne introduktion forklare hvorfor gruppen også er sammen i tjeneste under en "emerald magistrate" og hvad der er sket de sidste 20-30 år i Rokugan, da der er ingen der kan vide dette, da det er specielt for denne kampagne (sidste officielle hændelse i Rokugan er i 1198). Samtidig er der også nogen regler (sociale) som er ret så specielle som jeg vil prøve at gøre rede for (så de giver mening, aka der kan være en stor forskel på hvordan bogen skriver det og hvordan jeg siger det fungere - My words overule the book)...

Last edit: 29 Nov 2012 11:55 by René W Nielsen.

More
01 Dec 2012 11:10 - 01 Dec 2012 12:31 by Mike Breuning #17503

Hiruma Tadashi, oprindelig Mirumoto, trænet af den glorværdige Kitsuki familie.

En ung mand af integritet og ære. Tidligt besluttede hans forældre at en af deres 6 børn skulle trænes anderledes end Mirumoto'ernes traditionelle stil, det blev Tadashi. Tadashi har altid vist en vilje til at gøre en forskel. Særdeles pligtopfyldende af natur, har han desværre måtte ofre sine egne muligheder i livet, for at hjælpe sin familie. Dog har han aldrig vist utilfredshed med det.

Senest skulle en gammel gæld til Hiruma familien betales, og det blev med Tadashis ægteskab med Hiruma Asami, hvor han endda trods tradition måtte overtages hendes navn. Selvom Asami og Tadashi kommer fra vidt forskellige kår, klaner og størrelser, har der dog opstået kærlighed.
Selvom nogen ser ægteskabet som en skam, har Tadashi holdt sit hoved højt, og kun udtalt at han var glad for at tjene sin gamle familie, og er ligeledes glad for at tjene sin nye.

Tadashi er skarp af sind og med detajler. Trænet til hoffets kampe, men går modsat mange courtiers rundt med en katana. Denne grønne katana, kaldet Forårets Sang, bærer tydelig præg af Mirumoto familien.

Når man ser Tadashi med et Mirumoto sværd, talende som lært af Kitsuki-stilen, gående sammen med sin Hiruma familie, så forstår man der Tadashis versatilitet og evne til at tilpasse sig forskellige situationer.

Last edit: 01 Dec 2012 12:31 by Mike Breuning.

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Dec 2012 01:05 by René W Nielsen #17543

mike har lavet denne lille kalender ting så vi kan planlægge næste spil gange.

Hvilke dage kan du?

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Dec 2012 01:52 - 04 Dec 2012 12:53 by René W Nielsen #17544

...my life sucks...just got all i wrote down deleted...AGAIN!!!

(slight note, under my first write through i got rather annoyed at the book for writing heimin instead of hei-NIN, as such ill be writting heinin from now on. I'll also be writing the pronvince name as Katou rather than Katō - both ways of writting is correct, however its just easyer to write the former than go looking up for the "ō" each time. As a note to the players I actually never mention the emerald magistrates first name in my notes, as such he will be mentioned as "Emerald Magistrate Miya-Sama" - I have no records of the first name that i did give him for the session o.O)

1st Session of "As the Sun Rises"
Hiruma Tadashi, Hiruma Hasami & Kitsu Ryuji have been selected by their clans & families to assist Emerald Magistrate Miya-Sama. It has been 7 weeks in the service of the honorable magistrate before they are (finally) given a task with which they can prove themselves.

The task seem simple enougth, the province of Katou hasn't payed any taxes the last 10 years, and as such is owing 700 koku. As the group readies themselves for the departure, servants of the magistrate come with horses to help them on their travels. After departing in the efternoon, the group reach a small village. As the samurai enter the village they look up a young boy in the stables and ask to talk to whom ever is in charge of the village. The boy quickly goes into one of the houses and an "older" man greet the samurai. The samurai ask for shelter for the night, however as the heinin readies three of the houses for the travelers they quickly state that they only require one roof. After two families have been ushed back to their home and the samurai settle in their temperary shelter, the samurai is presented with a feast. They eat to their hearts content (however decline second helpings). And after a good nights rest, travel onward to the Katou province.

As they approach the province they notice several things, to the west lies a fort, and in the northwest is a rather large forest, a rather large river seperates the province from this one which continues to the east and west. To cross the river you have to walk over a bridge, which seems to be guarded by two pairs of Unicorn Ashigaru. It is quite obvious for the group that people are walking up to the Ashigaru and to talk with them and some put some zeni or bu in a small box one of the ashigaru is holding. As the samurai cross the bridge, the ashigaru makes no attempt to stop them.

Having crossed the bridge they are now in the Katou province, and the road split, one going north towards the villages and the main road going west, most likely towards the fort and the western part of Rokugan. The samurai decide to visit the villages first, as they ride they notice that the earth here is a lot muddier than before and the mood of the place is rather depressing. As they enter the first village, they ask for the Magistrate of the province, Shinjo Nakamura, the samurai are told that "Shinjo-Taisan" lives further up the road near the river.

They travel onward and find a small house close to the river, where a lone person seems to be fishing. As they get close they notice his daisho by his side and a spear close to him. The samurai walk close to the lone figure, who seems to be ignoring them for the most part. As they get close enougth they start up a conversation, the samurai fishing is indeed Magistrate Shinjo Nakamura, he seems to be used to live a rougth life, he is rather well trained, however it seems that both his house and clothing are rather worn, even the traveling samurai's outfits are in better shape than the Magistrate. After a very short conversation the group is asked to look into things down at the village, the Magistrate doesn't seem too concerned with why the samurai are there.

The group return to the village and ask to see the elder, which brings some confusion in the village, after a bit of time a heinin between 30 and 40 comes forth, who seems to be technically the eldest besides the magistrate. It would seem that the living condition of the province are so harsh that very few reach an older age. After talking with the "elder" (dismissing him and "by the way"...), they decern that the magistrate has been here the last 10 years or so and that the unicorn started arriving around 8 years ago and the final arrival was 6 years ago or so, the elder doesn't seem to have the best memory of what has happened, which is attributed to the fact of not leaving the village after arriving.

Visiting the Fort

Visiting the Bridge

Back to the villages

Communing with the Kami

Talking with the Magistrate

"Pleasing" the Kami

Towards the forest

Inside the forest
The Pond

Out of the forest

Confronting the Migistrate

Chasing the Magistrate
The Bridge
The Fort

The Emerald Magistrate
Seppuku?
Invitation to the Event

Shinjo Nakamura's Seppuku
Honored for his achivements in life
His second
Unicorn Clan pull out of the province

Nakamura's Memory - (box of "loot" as the player described it)
The Bandits

Who is going to administer the province? (When things get political)
Taking a stand
Looking into the fishing house, The Journal, The Scroll & The Go-set

The Journal

(to be continued, in essence the above describe subsections that im going to fill out in time)

Last edit: 04 Dec 2012 12:53 by René W Nielsen.

More
04 Dec 2012 08:30 by Michael Høyer #17545

Har svaret...

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Dec 2012 13:11 - 04 Dec 2012 13:13 by René W Nielsen #17558

Vil med tiden få opdateret referatet - som i kan se er det et længere et, som man nok kunne forvente udfra at vi spillede lørdag aften til søndag aften (dog med noget mellemrum hvor man var hjemme og sove og andet)... (og hvis i lige gider korregerer mig hvis jeg nævner nogen forkerte navne på de Nikutai i nu mødte og blev præsenteret for - samt fornavn til jeres Emerald Magistrate >.<)

Last edit: 04 Dec 2012 13:13 by René W Nielsen.

• René W Nielsen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
28 Dec 2012 03:31 by René W Nielsen #17733

Er desvære nået til anerkendelse af at jeg ikke får opdateret "Story Thus Far" så ville sætte pris på hvis der var en venlig sjæl der vil komme med opdateringer.

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End
Time to create page: 0.413 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416