× Figurspil

Blog: En Beastherd bliver til!

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
11 Aug 2011 19:43 by Christian B. Andresen #13926

Christian B. Andresen created the topic: Blog: En Beastherd bliver til!

Velkommen

For efterhånden LAAAAAANG tid siden begyndte jeg at samle mig en beastmen army. Men div. andre figurprojekter, studier, kæreste og det faktum at jeg er en meget langsom maler har bevirket, at der endnu ikke er kommet en malet hær ud af mine anstrengelser.

Det vil jeg dog forsøge at rode bod på ved at oprette denne tråd og lade den fungere som en blog. Her vil jeg så kunne vise billeder af de malede figurer, fortælle om fremgangen i det igangværende maleprojekt samt berette om de kampe jeg får spillet med hære og de der til hørende "taktiske" overvejelser.

I første omgang er målet at få malet de første 1.000 point så jeg har en lille men spilbar, malet hær. En god del er dog allerede malet, så det burde være muligt at nå inden alt for længe.

I den efterfølgende post vil jeg indlæse billeder af de færdigmalede enheder. Så snart jeg når de 1.000 point bliver hæren Nielset i Gottliebs tråd.

Håber I vil nyde min blog og evt. give mig nogle gode råd med på vejen omkring min maling af figurer, mine taktiske overvejelser (når de kommer), hvilke enhed jeg bør have næste gang eller andre gode indput.

God læse lyst :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
11 Aug 2011 19:54 - 20 Apr 2013 23:37 by Christian B. Andresen #13927

Christian B. Andresen replied the topic: Sv: Blog: En Beastherd bliver til!

Min beastherd består af følgende enheder:

En Gorebull/Doombull som i første omgang fungerer som Bloodkine

En enhed minotaurs med Bloodkine

Deres banner

En Foerender

En enhed gors med Foerender

Last edit: 20 Apr 2013 23:37 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
11 Aug 2011 20:05 - 20 Apr 2013 23:42 by Christian B. Andresen #13928

Som det måske fremgår at ovenstående billeder forsøger jeg at holde et nurgleteam over hele hæren. Mine minotaurs er alle blevet let konverteret men ekstra arme, opspilede maver, åbne sår mm.(det fremgår ikke så godt på de viste billeder, men flere billeder skal nok blive lagt op) Min foerender har fået et ekstra hoved og jeg har brugt nogle zombie dele til banneret.

I øjeblikket arbejder jeg på at færdiggøre en chariot samt hærens 3 første charaters.

Selve charioten er færdig og ser således ud:

Førerne er dog stadig under udarbejdelse

Af de 3 character har min general fået et nyt våben og er blevet velsignet af guderne med 2 nye arme

Hans 2 "officers" kammerater har dog ikke gennemgået den store forandring. Shamanen har fået endnu en stav, mens battlestandarden er holdt helt som den er støbt. Figuren er meget kompakt og dermed svær at ændre. Samtidig kan jeg også godt lide den, som den er.

Forhåbentlig når jeg et godt stykke videre med projektet i weekenden. Søndagen er ihvertfald sat af til det.

\Christian

Last edit: 20 Apr 2013 23:42 by Christian B. Andresen.

• Marc Fornes-Mora
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
More
12 Aug 2011 08:01 by Marc Fornes-Mora #13931

Marc Fornes-Mora replied the topic: Sv: Blog: En Beastherd bliver til!

Cool Projekt, endnu en Empire spiller der deserterer (delvis) til Chaos :-)

maler du i klubben eller derhjemme?
Resultater for 2013:
W40K(V/U/T): (10/1/2)
2014:
WH40K(V/U/T): (9/0/2)
2015: WH40K(V/U/T): (0/0/1)
WHFB (1/0/0)

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
12 Aug 2011 09:44 by Christian B. Andresen #13932

Indtil videre har jeg malet der hjemme. Men hvis andre er friske er jeg helt med på at lave en male dag/aften en gang i mellem :)

More
12 Aug 2011 09:53 by Steen Johnson #13933

Steen Johnson replied the topic: Sv: Blog: En Beastherd bliver til!

Jeg kunne godt være interesseret i at male sammen i klubben. Jeg mangler lige 4-5 figurer til mit Bloodbowl hold, og det går sgu ikke så hurtigt..

More
12 Aug 2011 10:37 by Lars Gottlieb #13935

Lars Gottlieb replied the topic: Sv: Blog: En Beastherd bliver til!

Jeg ved at Niels og .. Den langhårede tvilling (sorry) har godt gang i maleriet i klubben de fleste dage for tiden. Jeg fik virkelig sparket gang i Niels med Nielsetråden (o:
The following user(s) said Thank You: Steen Johnson

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
14 Aug 2011 20:05 - 20 Apr 2013 23:45 by Christian B. Andresen #13949

Så er jeg kommet lidt videre med figurerne. Jeg har fået gjort metal og hud færdig, så næste skridt bliver træ og tøj. Jeg var ret spændt på hvordan det ville virke med huden. Tidligere har jeg benyttet citadels scorched brown i bunden, bestial brown som næste lag og øverst cobra leather fra vallejo's Game Color. Sidste high light har været med leprious brown.

Ofte oplever jeg at citadels farver tørrer for hurtigt ud og er meget tykke i konsistencen. Derfor har jeg skiftet de fleste af mine malinger ud med vallejo's game color. Farverne fås næsten identisk med citadel, men malingen er mere letflydende og bøtten hos vallejo bevirker, at malingen ikke tørrer så let ud. Sidste jeg købte maling kunne jeg dog ikke finde vallejo game colors pendent til scorched brown og bestial brown, så det blev model color serien i stedet. Her fandt jeg black brown og chocolate brown. Farvemæssigt synes jeg, at de går fint i spænd med de farver, jeg tidligere brugte. De er væsentligt mere flydende i konsistensen, men med god pigmentering, hvilket jeg synes er rigtig fint, hvis man vil maxe helt ud i sin maling.

Ved denne hær har jeg dog valgt en lidt hurtigere tilgang i håbet om at få nogle flere figurer i gennem møllen.Så game color konsistensen havde været at foretrække, men det går nok. Figurerne får blot 2-3 lag af black brown.

Jeg har taget nogle billeder af dagens arbejde. Nogle af dem er blevet lidt mørke. Jeg forsøger at tage nogle bedre i ugens løb.

Den onde leder:

Den onde leders lige så onde løjtnant:

Heksedoktoren:

Crew til charioten:

Næste male gang bliver på onsdag, hvor Jeppe og jeg svinger penslerne i klubben fra omkring kl 18. Alle der vil være med er meget velkomne.

\Christian

Last edit: 20 Apr 2013 23:45 by Christian B. Andresen.

More
15 Aug 2011 20:29 by Steen Johnson #13959

Steen Johnson replied the topic: Sv: Blog: En Beastherd bliver til!

Jeg kommer nok i klubben onsdag og maler lidt. Lyder hygsomt.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
19 Aug 2011 05:19 by Christian B. Andresen #13983

Så blev der malet lidt mere. Onsdag aften var der godt sving i penslerne i klubben. Steen, Lasse, Martin og jeg selv havde godt fat i hver vores projekt. Jeg selv gik igang med at tilføje bonewhite (vallejo pendent til bleached bone) til alle tøjdele af de 5 figurer.

Bonewhite er en farve, som jeg har et kraftigt had/kærlighedsforhold til. Den er #¤%&#"!? irriterende at påføre en sort undercoat. Den dækker stort set ikke, så der er behov for mange lag, før det ønskede resultat er der. Tilgengæld er jeg helt vild med resultatet, når farven er færdigmalet med shades og highlights.

Selvfølgelig kunne jeg vælge en anden undercoat, men til bæstmænd jeg kan godt lide den mørke undertone, som sort giver til farverne. Så skift af undercoat er ikke rigtig en option. Hvis nogle har et forslag til en farve, det kan påføres først, så det samlede antal lag kan minimeres fra de 3-4-5 lag jeg er nødt til at påføre nu, så er jeg meget lydhør.

Endeligt tusind tak til Martin, Jeppe, Steen og Lasse for en hyggelig aften med pensler og stand up.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
23 Oct 2011 17:37 - 20 Apr 2013 23:51 by Christian B. Andresen #14526

Så lykkedes det langt om længe at få udført noget konstruktivt på mine beastmen. I går lørdag fik jeg gjort chariot færdig, og kom et stykke videre med min wargor og hans wingman. Forhåbenlig kan jeg inden længe få dem gjort færdig, så jeg kan stille med 900 færdig malede point mod Jesper Haburg.

Hvis andre skulle have modet til at stille op mod min herd, skal de være velkommen.

Nu til weekendens produktion:

Hermed den færdige chariot.

Min grusomme leder Wargor Kha'argor er jeg også kommet videre med

Ligeledes er hans "trofaste" bannerbærer Skora'a ogå tættere på at være færdig

Min shaman Rakhroth er jeg så ikke kommet videre med. Jeg mener synes dog at wargor og standardbærer er vigtigere i første omgang.

Næste gang vender jeg tilbage med nogle taktiske overvejelser inden min kamp mod Jesper.

Indtil næste gang.

\Christian

Last edit: 20 Apr 2013 23:51 by Christian B. Andresen.

The following user(s) said Thank You: Keld Hjortskov

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
05 Nov 2011 12:41 - 05 Nov 2011 12:43 by Christian B. Andresen #14614

Så er det ved at være tid til de første kampe. Onsdag skal jeg spille 2 900 pointskampe mod hhv. Jespers Bretonnia og Pelles mørk elver. Med andre ord her jeg behov en hær der kan stilles mod begge hære. Jeg der dog stadig begrænset af mit figurvalg, så en stor del af mine valg bliver på baggrund af de tilgængelige figurer.

Først og fremmest har jeg behov for en general, der kan dele lidt tæsk ud, men forhåbenlig også kan nå at slå inden Pelles mørk elvere har sat ham ud af spillet. Valget faldt selvfølgelig på min wargor Kha'agor udstyret med sword of swift slaying (always strike first) og så heavy armour, så han forhåbenlig kan tage lidt slag der måtte ramme ham.

Da leadership ikke er beastmens force har jeg valgt også at tage en battlestandard bearer med, så jeg har mulighed for at rerolle leadership tests. Derfor får Skora'a også en plads i hæren.

Med mine heroes på plads og næsten 25 % af pointene brugt er det på tide at få styr på mine core choices. Udgangspunktet bliver 20 gors med full command. De skal fungerer, som bodyguard for mine heroes. For at få lidt hitting power fra mine core choices medbringer jeg også min chariot. Forhåbenligt kan et kombineret angreb fra mine gors og chariot'en breake nogle humies eller nogle spidsører.

For at sikre mig yderlige kraft bag angrebet eller til brug for en eventuel 2. front får mine 6 minotaurs også plads i hæren. Enheden bliver udstyret med bloodkine og standard. Det efterlader point nok til at udstyre mine gors med ekstra hand weapons og 2 ekstra medlemmer. Dermed blev alle pointene og alle malede figurer brugt.

Alt i alt ser hæren således ud:

Kha'argor: heavy armour, sword of swift slaying 114
Skora'a: battlestandard bearer 110

22 gors: full command, additional hand weapon 201
1 Tuskgor chariot 80

6 minotaurs: bloodkine, standardbearer 394

Total 899

Lad os se hvordan de klarer sig på onsdag. Jeg vender tilabge med et par battle reports og forhåbenligt vil Pelle og Jesper giver deres besyv med.

\Christian

Last edit: 05 Nov 2011 12:43 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
29 Jan 2012 16:13 - 16 Feb 2014 13:53 by Christian B. Andresen #15225

Det er godt nok lang tid siden, at min første kamp mod Jesper, mine bæsters første som malet hær, blev spillet. Af en eller anden årsag fik jeg aldrig skrevet en battelreport over kampen, men jeg fik taget nogle gode billeder, som jeg vil bringe i stedet.

Det meste, jeg husker fra kampen, er, at jeg tabte stort, og at mine små bæster ikke magtede at klare deres leadershiptests. Det på trods af en battlestandard. Lad os ikke håbe at ikke skal være en vane for denne hær. Kampen mod Pelle blev ikke til noget, vist nok fordi Pelle måtte tage tidligt hjem. Under alle omstændigheder, så kommer billederne her:

Last edit: 16 Feb 2014 13:53 by Christian B. Andresen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
29 Jan 2012 16:17 - 16 Feb 2014 13:57 by Christian B. Andresen #15226

Last edit: 16 Feb 2014 13:57 by Christian B. Andresen.

The following user(s) said Thank You: Keld Hjortskov, Henrik Berthou

• Start
  • Prev
  • 1
  • Next
  • End
Time to create page: 0.684 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Viktor Julian
    viktor@trc.dk
    26398526
  • Kontaktperson - Rollespil