× Figurspil

Spil specifikke forums?

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2

• David Gleerup
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
23 Apr 2013 20:32 - 23 Apr 2013 20:33 by David Gleerup #19288

David Gleerup created the topic: Spil specifikke forums?

Hejsa! :)

Jeg ville bare høre om det var muligt at få oprettet spil specifikke forums, et forum for Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40k og måske X-Wing? Så alt hvad omhandler disse spil er inde i disse forums.
Det er nok muligt, men er der vilje og behov for det? Personligt foretrækker jeg et forum for hver at de store spil i klubben, er dog ikke helt sikker på hvor meget Warhammer bliver spillet i TRC. Det behøver ikke være et forum som BB, men bare under Figurspil som 'A tale of many gamers'.

David

PS: God hyttetur alle som tager på den! Ville bare være sikker på at få det sagt.. :)

Last edit: 23 Apr 2013 20:33 by David Gleerup.

Please Log in to join the conversation.

More
23 Apr 2013 23:18 by Mads F Halling #19292

Mads F Halling replied the topic: Spil specifikke forums?

Det er muligt, men der er ikke et behov.

• David Gleerup
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
24 Apr 2013 08:36 by David Gleerup #19293

David Gleerup replied the topic: Spil specifikke forums?

Det "argument" kan man vist bruge om flere forums her, så det er viljen Der mangler.
Ville nu være meget rart at være mere organiseret, selvom der ikke er så mange posts i det forum.

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
24 Apr 2013 10:40 by Christian B. Andresen #19298

Christian B. Andresen replied the topic: Spil specifikke forums?

Jeg er enig med David

• Lasse Christensen
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
More
24 Apr 2013 12:19 by Lasse Christensen #19299

Lasse Christensen replied the topic: Spil specifikke forums?

Christian Andresen wrote: Jeg er enig med David

Ditto

Danish Champion 2014
Rookie Bowl Champion 2014
TRC Rating Champion 2013
Beach Bowl Champion 2010

More
24 Apr 2013 12:48 - 24 Apr 2013 12:48 by Mads F Halling #19300

Der har i alt været elleve tråde i dette forum i år. Heraf ville måske to (glemte chaos furies, og warmachine/hordes) ikke være i et underforum ifølge forslaget. Forklar venligst hvorfor du synes, at der er et behov for at overorganisere et forum, der i forvejen ikke bliver skrevet ret meget i.
De eksisterende underfora er alle tilhørende en bestemt kampagne, derfor er de blevet skubbet lidt til siden. Det gør, at de ikke kommer op på TRCs forside under nyeste, hvilket giver en findeling der gør det nemmere for personer, der ikke er en del af kampagner, at ignorere beskeder der kun vedrører en bestemt en.
Det er, så vidt jeg ved, ikke muligt at indstille for en enkelt person, at se specifikke underfora på sin forside, så det ville enten være status quo mht. at se nyeste beskeder (at man ser dem alle), eller det ville gøre figurspils forummet dødt for alle, der ikke manuelt undersøger dem.

Last edit: 24 Apr 2013 12:48 by Mads F Halling.

• David Gleerup
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
24 Apr 2013 13:38 by David Gleerup #19303

Nu er det ikke fordi, os i TRC, er så flittige til at skrive på forummet, med mindre der sker noget stort. Og hvis du kigger på andre forums vil du se samme tendens, Pathfinder som er ret populært har 7 topics med 23 replies, Rome the Undying City har 1 topic med 3 replies og de andre rollespil ligger på samme niveau. De kan helt sikkert også klare sig uden specifikke forums, men det gør det bare meget lettere for dem og få et hurtigt overblik over hvad der foregår i deres rollespil. TRC er også primært en rollespilsklub og ikke en Warhammer klub. Jeg kan godt se problemmet i at figurspils forummet vil være dødt uden Warhammer og der ikke vil ske meget der, men ville stadig foretrække et subforum til Warhammer.
Der sker heller ikke så sindsygt meget i Anime lige nu.

Man kan jo håbe at hvis vi får et Warhammer specifik forum, kan det være med til at sætte mere gang i Warhammer i klubben, det bygger jeg ikke på noget som helst, det er bare et håb :) Er selv lidt langsom med at få malet mine figurer, men vil gerne snart spille igen.
De fleste Warhammer spillere investere ret meget tid og penge i spillet, så personligt ville jeg værdsætte at vi havde et subforum kun for os.

Vi kan klare os fint uden og TRC har gjort det i lang tid, det var bare et forslag.

More
24 Apr 2013 14:29 by Steen Johnson #19305

Steen Johnson replied the topic: Spil specifikke forums?

Jeg er ikke Krigshammer mand, men det skader da vel ikke at prøve det af. Hvorfor denne udtalte skepsis, Mads?
Er det ikke bare en god idé som kan prøves af, og hvis det rent faktisk sætter lidt fut i warhammer, så gør det vel ikke noget...

More
24 Apr 2013 14:34 by Mads F Halling #19306

Steen Johnson wrote: Jeg er ikke Krigshammer mand, men det skader da vel ikke at prøve det af. Hvorfor denne udtalte skepsis, Mads?
Er det ikke bare en god idé som kan prøves af, og hvis det rent faktisk sætter lidt fut i warhammer, så gør det vel ikke noget...

Jeg tror ikke på at noget vil blive forbedret af at gemme det væk i underfora.

More
24 Apr 2013 15:25 by Reno Rasmussen #19307

Reno Rasmussen replied the topic: Spil specifikke forums?

tror grunden til de grupper med rollespil er for ikke at floode nyeste forum tingen men ved ikke helt hvad vi for ud af at inddele op i flere tråde?
"jeg læser ikke jeg stirre på bogen indtil det bliver til en serie"

More
24 Apr 2013 19:50 by Steen Johnson #19308

Steen Johnson replied the topic: Spil specifikke forums?

@Mads. Vi gemmer jo netop ikke noget væk, ved at give det sit eget sted på forum.

@Reno. Nu hvor vi har fået favorit-delen, så kan man jo bare gøre nyeste delen dobbelt så lang, og ellers gøre det der har ens interesse til favorit, så følger man dem tættere på den måde.

More
24 Apr 2013 20:38 by Michael Larsen #19309

Michael Larsen replied the topic: Spil specifikke forums?

Jeg synes der kommer nogen gode input og feedback fra begge sider, men hvis der er noget vi kan gøre for at skabe mere debat eller folk får mere spillelyst......Glem det Reno......ved netop at gøre vores hjemmesider mere brugervenlig, er det klart noget som skal tages til overvejelse, måske du David skulle komme med et oplæg til vores ellers kompetente betyrelse hvor du kan forlægge hvor du kan se en forbedring eller en mere brugervenlig opsætning, for hvad du end kan komme med, vil vi altid kunne drage en eller anden form for nytte af dette.

Kort sagt et input kan altid bruges til noget.

Michael.

• André Samuelsen
  • André Samuelsen's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
More
25 Apr 2013 10:17 by André Samuelsen #19314

André Samuelsen replied the topic: Spil specifikke forums?

I dag er vores forum opdelt på følgende måde
  • Medlemmer (kategori)
    • Intern debat (level 1 forum)
    • Referater
    • Økonomi
      • Indkøb (subforum, level 2 forum)
  • Offentligt forum
    • Andre aktiviteter
      • Hyttetur
    • Anime
    • Bloodbowl
    • Brætspil
    • Debat
      • Køb/Salg
    • Figurspil
      • Warhammer Kampagne 2011
      • Mm.
    • Rollespil
      • Div. fora til kampagner
    • Off-topic

Davids forslag kan forstås på 2 måder:
  1. Level 1 forum figurspil splittes op i flere level 1 fora, Warhammer Fantasy, Warhammer 40K, X-Wing (er dette egentligt et figurspil?)
  2. Der oprettes nye level 2 fora under Figurspil, bla. Warhammer Fantasy, 40K, mm.

3. Der har allerede været flere argumenter på banen, og jeg vil prøve at opsummere og tilføje nogle relevante ting.
  • Det giver et større overblik.
    Nogle vil have let ved at overskue systemet, andre vil have svært ved at placere deres indlæg i den rigtige kategori.
  • Det vil være mere besværligt.
    Hvis de nye fora oprettes som lvl 2 fora, så er der en længere vej ind til dem, og de vil ikke være så synlige, og overblikket vil ikke hjælpe, når man ”ikke kan se dem tydeligt”.
  • Et Warhammer specifikt forum kan være med til at sætte gang i Warhammer.
    Kun hvis det bliver brugt. Et forum der ikke bliver brugt signalerer inaktivitet, og folk vil tro at Warhammer er fuldstændig dødt. Det vil være en skam, da der stadig er liv i spillet.
  • Det vil tage livet af et andet forum.
    Igen er det farligt at signalere inaktivitet. Det er fornuftigt hele tiden kun at have fora der bliver brugt. Af denne grund bør vi også fjerne Anime forummet.

Hvad tænker i om dette?
The following user(s) said Thank You: Mads F Halling, Lasse Christensen

• David Gleerup
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
25 Apr 2013 11:24 by David Gleerup #19315

Jeg har nu bare forestillet mig at der kom lvl 2 forums under Figurspil. Jeg har ikke den opfattelse at Warhammer bliver spillet lige så meget som BB. BB forummet er ret aktivt og der bliver spillet en del kampe, så det er med god grund at der er et lvl 1 forum kun til dette. BB er også lettere at gå til og betydelig billigere at starte op med.

Mit forslag:

•Figurspil
•Warhammer Fantasy Battle
•Warhammer 40k

Jeg har også lidt svært ved at placere X-Wing, det er ikke så stort endnu. Men har et godt potentiale, er ligesom BB let at gå til og koster heller ikke så meget at komme i gang med. Og så er det Star Wars! ;)
Hvordan ser det ud med Warmachine / Hordes i klubben? Et spil der skulle være på vej frem, dog ikke noget jeg har planer om at kaste mig ud i.

Jeg har ikke et overblik over hvor meget Warhammer bliver spillet i klubben eller hvor stor interessen er, så jeg stoler da på den kompetente bestyrelse med erfaring og bedre overblik over aktiviteterne i klubben, til at vurdere hvad der kunne fungere bedst for TRC. For min side ville jeg ønske at forummet afspejler aktiviteterne, så de ting som er i fokus for TRC og bliver spillet meget også bliver fremhævet. Hvis Warhammer ikke er så aktivt nu og der ikke er grund / behov for et subforum, så må vi aktive Warhammer spillere jo gøre noget ved det :)

David

God hyttetur alle sammen!

• Christian B. Andresen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
25 Apr 2013 15:00 by Christian B. Andresen #19316

Christian B. Andresen replied the topic: Spil specifikke forums?

André Samuelsen wrote:

• Det giver et større overblik.
    Nogle vil have let ved at overskue systemet, andre vil have svært ved at placere deres indlæg i den rigtige kategori.

Såfremt en post skulle blive placeret i en forkert underkategori skal jeg gerne påtage mig, som moderator, at flytte den til det rigtige underforum og give forfatteren besked.

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.347 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen