× Figurspil

Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

More
27 Feb 2014 02:11 - 27 Feb 2014 02:14 by Niels Strunge #21937

Niels Strunge replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

hmm.. første udkast til en hær ser ikke godt ud -35,4 "sp"

Last edit: 27 Feb 2014 02:14 by Niels Strunge.

The topic has been locked.
  • Carsten Mølgaard Hansen
  • Moderator
  • Moderator
More
27 Feb 2014 22:36 by Carsten Mølgaard Hansen #21946

Carsten Mølgaard Hansen replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Hvis folk melder sig ud af kampagnen grundet nogle house rules synes jeg ikke de er værd at tage med (i hvert fald skal man overveje det endnu stærkere).
Teknisk set synes jeg det er fint nok, hvis halve units ikke giver victory points. Forskellen er vel i bund og grund, at kampene bliver mere lige, og at det ikke kun er når man tramper folk ned eller springer sine kanoner i luften, at man får/giver victory points. Derfor synes jeg regelændringen giver mening, da spillet ellers lægger op til, at næsten intet andet giver victory points, hvilket ofte ender med, at man spiller en draw eller massacre. Ærlig talt tror jeg den bisker alle, måske ikke helt ligeligt, men hvis folk ikke gider at være med på grund af denne regel, så synes jeg vi skal droppe den.
Victory points for fleeing units synes jeg dog man skal få, ikke fordi dæmoner ikke flygter alligevel, og jeg altså ikke taber noget på det, men fordi det bare generelt ikke giver mening at de stadig ses som overlevne (især hvis de alligevel ikke kan rally).
More
27 Feb 2014 23:01 by Mike Breuning #21947

Mike Breuning replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Carsten Mølgaard Hansen wrote: ...Victory points for fleeing units synes jeg dog man skal få, ikke fordi dæmoner ikke flygter alligevel, og jeg altså ikke taber noget på det, men fordi det bare generelt ikke giver mening at de stadig ses som overlevne (især hvis de alligevel ikke kan rally).

Men hvis de på den anden side ville rally næste tur med 95 % sandsynlighed virker det tværtimod dumt.

Jeg er efterhånden kommet til konklusionen at jo færre houserules desto bedre.
Ovenforstående er skrevet uden brug af sarkasme

Ego sum rex Romanorum et super grammaticam
  • Magnus K.K. Dahl
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
28 Feb 2014 09:37 by Magnus K.K. Dahl #21955

Magnus K.K. Dahl replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Et lille spørgsmål. Hvor hurtigt opdateres swedish? En del rumors taler om en ny wood elf bog i april - hvis det er tilfældet, kommer jeg så til at kunne bruge den?
  • Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
28 Feb 2014 09:54 by Christian B. Andresen #21957

Christian B. Andresen replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Selvfølgelig skal du kunne bruge din nye bog, hvis den kommer til april. jeg foreslår, at vi løser problemet, når vi når til det.
More
28 Feb 2014 11:47 by Mads F Halling #21959

Mads F Halling replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Ret hurtigt. F.eks. var der beta regler op for dværgebogen d. 16 februar
  • Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
28 Feb 2014 17:53 by Christian B. Andresen #21960

Christian B. Andresen replied the topic: Warhammer Fantasy turnering i foråret 2014

Mange tak for mange gode og konstruktive input. :)

Tråden bliver nu låst, og på baggrund af debatten udarbejder jeg et samlet regelsæt for turneringen. Jeg tager selvfølgelig højde for folks meninger og i de tilfælde for der måtte være en uenighed søger jeg at finde det bedste kompromis.

Følg fremadrettet med på turneringens subforum - God spiller! :)
Time to create page: 0.249 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen
    rene@trc.dk
    51251319
  • Kontaktperson - Øvrige

Formand Jon Nielsen