× Figurspil

Age of Sigmar

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
02 Jul 2015 10:20 by Christian B. Andresen #24490

Christian B. Andresen created the topic: Age of Sigmar

Så er rygterne om en efterfølger til Warhammer Fantasy 8th edition blevet meget reelle ift. et nyt spil, som kommer til at hedde Age of Sigmar

Spillet er et skirmish spil med væsentligt færre figurer, som udgangspunkt, end vi kender i dag. Grundreglerne fylder 4 sider og der gives separate regler til hver type figur man ønsker at benytte. Eftersigende skulle reglerne bliver gratis.

Umiddelbart siger reglerne mig ikke en skid!!! Så jeg håber der er andre end mig i TRC, som er friske på at holde fast i 8th udgave og spille videre med vores rank and file hære.
The following user(s) said Thank You: Pelle Johansen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Jul 2015 13:57 by Thomas Jakobsen #24492

Thomas Jakobsen replied the topic: Age of Sigmar

Sjovt. Jeg har det lige omvendt. Syntes det er på tide der sker noget drastisk med WFB. Men også lidt underligt at der ikke er et point system.
Lidt øv at være ny spiller med lidt goblin units og så løbe ind i en Chios Warrior hær med fem gange så mange modeller.
Jeg vil mægtig gerne prøve de nye regler. Og skal øve mig på at slå 13 med 2d6 så min Screaming Bell kan vinde slaget for mig (ja, nogle af reglerne er ekstremt tåbelige)

/Thomas

• Mass Max Pedersen
  • Administrator
  • Administrator
More
04 Jul 2015 15:41 by Mass Max Pedersen #24493

Mass Max Pedersen replied the topic: Age of Sigmar

Efter hvad jeg kan se på AoS så kan man jo evt bare bruge en wound pool og nogle enkelte regler.
Så er jeg sikker på at man får et sjovt spil.

Hvis du stiller 400 modeller og jeg kun har til 50 / 100 wound så tror jeg ikke engang at vi får startet med mindre vi bliver enige om at den anden person går ned i modeller eller wounds
The following user(s) said Thank You: Thomas Jakobsen

More
05 Jul 2015 08:52 by Keld Hjortskov #24494

Keld Hjortskov replied the topic: Age of Sigmar

Prøv at se denne battle report. Spillet har massive problemer lige nu. Tror de får svært ved at redde den her.

More
05 Jul 2015 18:25 - 05 Jul 2015 18:44 by Martin Sylvest #24495

Martin Sylvest replied the topic: Age of Sigmar

Lyder som et alternative game system og ikke en reel replacement i form af hvor forskellige de er.
Vi må se hvad det bliver, havde håbet på en 9'th edition der havde ordtnet problemer fra 8'th ed.

De fleste figurer fra grundspillet gav mig ligeså meget et 40k wibe som fantasy hvilket er uheldigt.
Kan dog godt li Bloodreaversne.

www.belloflostsouls.net/2015/07/age-of-s...ns-lore-spotted.html

8'th ed army books i Age of Sigmar:

www.games-workshop.com/en-NZ/age-of-sigmar-compendiums

Last edit: 05 Jul 2015 18:44 by Martin Sylvest.

More
05 Jul 2015 19:59 by Thomas Jakobsen #24496

Keld, jeg er ret sikker på st det på ingen måde er et spil for dig. Du er slet ikke målgruppen.

For andre, og der er jeg nok tættere på målgruppen, er spillet et lovende brud ift til et system der ikke var sjovt.

Jeg har også læst om folk der roser spillet, og er mere positive efter at have prøvet det.

Skal jeg være ret kynisk er GW nok pænt ligeglade med hvad eksisterende spillere syntes om det her. De køber nemlig ikke så meget.
Målgruppen er helt nye spillere, og der var WFB i mange år ikke særlig attraktivt. AoS rammer den målgruppe meget bedre.

Og så glæder jeg mig faktisk stadigvæk til at prøve spillet.

/Thomas

More
06 Jul 2015 07:57 - 06 Jul 2015 08:00 by Martin Sylvest #24498

Virker som om AoS er rettet mod et yngre publikum.
Dark elves Corsairs med en ordrer "Take them alive" lyder ikke særligt warhammer agtigt (for ordinært)
Det er sørgeligt da det var med til at skabe universet, håber det er et dårligt eksempel og andre steder har mere den gamle warhammer stil.(Eller at vi engang i fremtiden for nogle regler til warhammer fantasy hvor GW ikke skal tænke på at sælge spillet men blot lave ordentlige regler)

Ej heller er jeg glad for de nye faction names

Håber AoS bliver godt

Last edit: 06 Jul 2015 08:00 by Martin Sylvest.

More
11 Jul 2015 12:44 by Michael Larsen #24502

Michael Larsen replied the topic: Age of Sigmar

Nøøj det er for børn det der figurspils noget, jeg har lige hentede regler til AOS, set en del battles men jeg er 100% klar til at lege med disse regler, er der andre end mig som tænker HEY HEY det skal da prøves.

More
11 Jul 2015 16:15 by Thomas Jakobsen #24503

Michael Larsen wrote: er der andre end mig som tænker HEY HEY det skal da prøves.[/

Jeg tænker det samme

More
16 Jul 2015 01:00 - 16 Jul 2015 01:50 by Pelle Johansen #24513

Pelle Johansen replied the topic: Age of Sigmar

Mit primære problem med age of sigmar er den måde de fuldstænidg har fucket warhammer verdenen. Bubble world og sigmars space marines er slet ikke noget for mig. 8.th edition synes jeg er et fantastisk spil. Det bedste warhammer der har været og fantastisk morsomt. Det har virkelig gjort at jeg har gidet spille warhammer igen.
Som udgangspunkt ville jeg dog være klar til at prøve skirmish hammer som et alternativ.Jeg kan dog på ingen måde forstå at der ikke er et point system. Betyder det at man så bare kan fielde sine mest elite enheder hver gang og jeg altid kan have malekith med f.eks.??
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

Last edit: 16 Jul 2015 01:50 by Pelle Johansen.

• Marc Fornes-Mora
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
More
16 Jul 2015 09:07 by Marc Fornes-Mora #24515

Marc Fornes-Mora replied the topic: Age of Sigmar

De har marketing-wise fokuseret på at få nye (unge) spillere ind. Og kræve færre figurer og tid. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting hvis det var et spin-off. synes bare det er ærgeligt hvis det skal være en (uværdig) afløser til et spil vi har spillet i årtier med stor glæde :-(

Og åbenbart er de ikke så glade for at man prøver at spille deres spil kompetitivt, siden der ikke er point cost elelr anden afbalancering? lidt samme vej som 40k går for tiden
Resultater for 2013:
W40K(V/U/T): (10/1/2)
2014:
WH40K(V/U/T): (9/0/2)
2015: WH40K(V/U/T): (0/0/1)
WHFB (1/0/0)

• Marc Fornes-Mora
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
More
16 Jul 2015 09:07 by Marc Fornes-Mora #24516

Marc Fornes-Mora replied the topic: Age of Sigmar

Thomas Jakobsen wrote:

Michael Larsen wrote: er der andre end mig som tænker HEY HEY det skal da prøves.[/

Jeg tænker det samme

Prøves? ja da, jeg kan godt li noget af tankegangen , men som jeg skriver ovenfor, som alternativ til warhammer, ikke som afløser.

Resultater for 2013:
W40K(V/U/T): (10/1/2)
2014:
WH40K(V/U/T): (9/0/2)
2015: WH40K(V/U/T): (0/0/1)
WHFB (1/0/0)

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
16 Jul 2015 09:30 - 16 Jul 2015 09:31 by Christian B. Andresen #24518

Christian B. Andresen replied the topic: Age of Sigmar

Warhammer Fantasy er dog ikke nødvendigvis død blot fordi GW har sluppet tøjlerne - måske kan det endda blive en god ting for os.

Et par svenske gutter (de samme som har lavet det swedish comp system, vi spiller turneringer med) er gået i gang med at lave deres egen 9. udgave af Warhammer Fantasy. De giver grundreglerne en overhaling og så vil de gå i gang med at udligne de styrkeforskelle, der er mellem hærene. I min verden kan det gå hen og blive rigtig godt B)

De har sagt at de første hære de vil kigge på er Bretonnia og Beastmen (juhu så kan det være min bæster endelig kommer til at kunne bruges til noget :laugh: ), da det er de bøger som trænger mest, men de vil gennemgå alle bøgerne over tid.

Hvis I er interesseret kan I læse mere her:

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=129642

og her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=88537.0

Og I kan se de første spadestik her:

https://www.dropbox.com/s/7n8w86440a1q8s5/The%209th%20Age%20ARMY%20CONSTRUCTION%20sneak%20peek.pdf?dl=0

og her:

https://www.dropbox.com/s/nqnh4bbfrlunygr/The%209th%20Age%20RULES%20UPDATE%20sneak%20peek.pdf?dl=0

Last edit: 16 Jul 2015 09:31 by Christian B. Andresen.

More
16 Jul 2015 12:23 - 16 Jul 2015 12:24 by Martin Sylvest #24519

Godt de forsøger.
Er ikke umildbart begejstret over hvad jeg læste skrevet der hidtil. Det er dog work in progress så håber at se en mere appellerende 9'th ed en dag, Eller at et alternativ dukker op.

9'th ed skulle tage det bedste fra 8'th ed og 7'th ed og korregere hvad der ikke virker og måske add lidt nyt.

Er selv langt mere tilhænger af charge distance reglerne fra 7'th ed end 8'th samme gælder for magic reglerne og true line of sight(for warmachines der ikke bruger bs)Så også gerne at reach gav asf i first round of combat(og at asf mistede reroll to hit, måske fik no0get andet)

Last edit: 16 Jul 2015 12:24 by Martin Sylvest.

More
17 Jul 2015 11:11 by Pelle Johansen #24523

Pelle Johansen replied the topic: Age of Sigmar

Der er da ingen regel der hedder reach i 7th og 8th edition
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.085 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Viktor Julian
    viktor@trc.dk
    26398526
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen