Gruppe til Call of Cthulhu søges

More
30 Mar 2017 22:37 by Mads F Halling #25387

Mads F Halling replied the topic: Gruppe til Call of Cthulhu søges

Karakter-mæssigt kigger jeg enten på en antikvar, eller butler/valet for en af de andres karakterer ("Here's your Shoggoth rifle, sir")
The following user(s) said Thank You: Kenneth E. Andersen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
31 Mar 2017 08:03 - 31 Mar 2017 08:05 by Kenneth E. Andersen #25388

Kenneth E. Andersen replied the topic: Gruppe til Call of Cthulhu søges

Mike Breuning wrote: Ok 1920erne til 1930erne var også udgangspunktet så vidt jeg kunne se. Lige nu overvejer jeg en præst som har mistet sin tro grundet sin datters untimely death. Men håber at vi kunne mødes og snakke sammen i gruppen.

Mads F Halling wrote: Karakter-mæssigt kigger jeg enten på en antikvar, eller butler/valet for en af de andres karakterer ("Here's your Shoggoth rifle, sir")

Det lyder som et rigtig godt udgangspunkt og interessante karakterer. :)

Til første session behøver I ikke gå "all in" på karaktergeneration, samt hvordan de indbyrdes relationer er - scenariet "samler" jer. Det vil dog være rart for mig at få en generel beskrivelse som den I har givet en uges tid inden vi mødes, så jeg nemmere kan "koble" jer sammen med en af NPC'erne.

Last edit: 31 Mar 2017 08:05 by Kenneth E. Andersen.

The following user(s) said Thank You: Mike Breuning

More
31 Mar 2017 12:25 by Lars Thorsen #25389

Lars Thorsen replied the topic: Gruppe til Call of Cthulhu søges

F-ja, jeg er fuldstændig på d.13/4
Takker for dispensationen

Edge of Darkness har jeg (iirc) hverken læst eller spillet.
Men hvis det viser sig at jeg genkender noget er jeg ikke bleg for at ignorere hvad jeg tror jeg kan huske, og bare gå efter hvad min karakter ved. CoC er jo et af de spil hvor det er en fordel at være uinformeret :D
Jeg ruller mig en karakter og lader terningerne bestemme hvad jeg skal spille, men jeg har tradition for at spille kunster-typer... Hmm... jeg designede fornylig en Uduelig Adelsmand som karakter, men han blev spist af en zombie inden kampagnen rigtig kom igang, måske kan jeg genoplive ham.
This is my Death Factory.
Can you guess what we make here?

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
31 Mar 2017 16:42 by Kenneth E. Andersen #25390

Lars Thorsen wrote: Hmm... jeg designede fornylig en Uduelig Adelsmand som karakter, men han blev spist af en zombie inden kampagnen rigtig kom igang, måske kan jeg genoplive ham.

Hehe, måske kunne Mads være din "more than capable" butler? :)

More
31 Mar 2017 23:39 by Lars Thorsen #25392

Hvis han har lyst, ville det være cool.
Ellers er Major (rtd) Sir Mortimer Edward Bannochstowe Grytpype-Thynne OBE VC BAR, klar til at gå på eventyr.

• Morten
  • Visitor
  • Visitor
02 Apr 2017 17:23 by Morten #25396

Morten replied the topic: Gruppe til Call of Cthulhu søges

Inden jeg går i gang med karakteren
Hvorfor og hvordan bliver man investigator?
Hvor i verden befinder vi os?

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
02 Apr 2017 20:26 - 02 Apr 2017 20:34 by Kenneth E. Andersen #25397

Morten wrote: Inden jeg går i gang med karakteren
Hvorfor og hvordan bliver man investigator?
Hvor i verden befinder vi os?

Vi befinder os i USA, nærmere betegnet i eller omkring den fiktive by Arkham i staten Massachusetts. Året er 1928 (selvom jeg dog overvejer om det skal være 1923 eller 1924 af hensyn til en længere kampagne vi kunne vælge at gå i gang med lidt senere).

Du er ikke nødvendigvis en "investigator" som sådan. Jo, måske hvis du er detektiv/betjent, men du skal blot betragte dig som et "almindeligt" menneske, dog gerne med en eller anden form for "kant".

Du kan se her i tråden hvilke karakterer andre ønsker at være - uduelig adelig, præst der har mistet troen, butler (måske)... du kunne også være professor, detektiv, journalist, fotograf, forfatter, pensioneret oberst, bokser, osv.

Jeres karakterer behøver ikke kende hinanden inden vi starter og de behøver heller ikke være professionelle investigators. Hvis I blot i den kommende uge giver mig lidt stikord om jeres karakterer, skal jeg nok sørge for at få jer "flettet sammen".

Last edit: 02 Apr 2017 20:34 by Kenneth E. Andersen.

The following user(s) said Thank You: Lars Thorsen

More
02 Apr 2017 21:51 by Mads F Halling #25399

Jeg laver en museumskurator fra the Arkham Museum of History, der har forbindelser især til Miskatonic University. Masser af muligheder for andre forbindelser fra besøgende og folk der har en interesse for lokalhistorie.

Lidt en researcher-type, med noget viden om det okkulte

More
03 Apr 2017 02:08 - 03 Apr 2017 02:09 by Mads F Halling #25400

Wilbur Abraham Levard, 1883-, First Curator of the Arkham Museum of History.

A recent member of the Society for the Exploration of the Unexplained

Shared experience with Professor Gilbert Farwell of the Miskatonic University. In 1919, a mutual friend, archeologist Irene O'Neil, died after excavating something in New Mexico. The last item she dug up was taken by government agents, and neither Wilbur nor Professor Farwell know what it was, even thought they spent years together trying to dig through bureaucracy and find out.

Place of personal importance: Swan Point Woods, where he often takes walks to relax, sometimes even hiking up Hangman's Hill

Treasured possession: Being an amateur photographer, Wilbur is quite fond of his Eastman View Camera No. 2

Traits: Wilbur always takes the time to answer letters and questions about local history, making him well regarded by most.

Key connection: Gilbert Farwell is a very dear friend, which matters more to Wilbur than worldly possessions

Family members: Roger Abraham Levard, father, died in 1914. Iris Levard, mother, is alive and living in Vermont with older brother Randall and his wife Ophelia. Younger brother Martin is an orderly at St. Mary's Hospital, and younger sister Edith is a nurse there.

BG lavet efter Investigator's Handbook's forslag til inspiration.

Last edit: 03 Apr 2017 02:09 by Mads F Halling.

More
04 Apr 2017 14:13 by Lars Thorsen #25402

Brigadier (rtd.) Sir Edward Mortimer Bannochstowe Tilsey GCB VC OBE BA
Upper-class Twit og forhenværende brigade-general i den Britiske hær, sidst i 60'erne.
Tjente som løjtnant i Afrika, og senere som Major i Indien hvor han mødte sin kone.
Han havde to sønner og en hel masse døtre, men i Den Store Krig mistede Sir Edward sin yngste søn i et heltemodigt kavalleri-angreb i Ægypten, og sin kone til influenza. Hans ældste søn er nu fornuftigt gift, og er vel på vej til en taburet i Parlamentet.
Han blev afmønstret med ære og en masse medaljer (stribevis af kors og bånd og stjerner!) efter krigen, primært for at skabe plads til nyuddannede og nytænkende officerer.
Sir Edward hører nemlig til den gamle generation af officerer som blev hånet med visen "I am the very Model of a Modern Major-General", idet han er utrolig dannet og veluddannet, men ikke har megen fornemmelse for krigsførelse.
I årene efter Krigen har Sir Edward rejst meget af Verden rundt med de af hans døtre som endnu var ugifte, dels for fornøjelsens skyld og dels for at give pigerne en chance for at møde den rette mand for hver af dem. Sandt at sige er den gamle herre blevet en smule romantisk og sentimental med årene - især efter han mistede sin kone, der var ham meget kær - og han så gerne sine døtre gifte sig af kærlighed istedet for fornuft. (med mindre GM'en ønsker noget andet, regner jeg med at have fået afsat dem alle efterhånden)
På disse rejser, der naturligvis har bragt ham til bl.a. Staterne, har han udviklet mange gode bekendtskaber og han er formodentlig på et forlænget besøg hos en af dem i Arkham.

Sir Edward er en solid Engelskmand, måske ikke helt i den form han var i sin ungdom men heller ikke skrøbelig, han holder sig overordentlig godt (og er ikke i sorg længere... de damer!), han er utrolig veluddannet, men ikke fantastisk klog, og så har han stadig sin families gamle rigdom, samt sit gode navn og rygte, i ryggen.
The following user(s) said Thank You: Mike Breuning, Kenneth E. Andersen

More
08 Apr 2017 14:39 by Mike Breuning #25408

Mike Breuning replied the topic: Gruppe til Call of Cthulhu søges

Harold A. Collins

En præst som valgte at frasige sit gejstlige embede i byen ovenpå sin datter Rose's død til den spanske syge. Hans håndtering af situationen kostede ham også sit ægteskab med Velma. Nu har fundet beskæftigelse som arbejdsmand på et lager, men han er stadig hjemsøgt af dårlige tanker, og tidligere medlemmer af hans menighed, som stadig ser til ham for vejledning.
Ovenforstående er skrevet uden brug af sarkasme

Ego sum rex Romanorum et super grammaticam
The following user(s) said Thank You: Lars Thorsen, Kenneth E. Andersen

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
14 Apr 2017 00:23 by Kenneth E. Andersen #25418

Tak for en super fed første session! Jeg glæder mig til om 14 dage. Kom endelig med feedback og idéer til hvordan vi kan gøre det endnu federe!

Jeg forbereder et nyt scenarie til næste gang, hvor vi fortsætter med de karakterer der overlevede. ;)

Næste scenarie er ikke nødvendigvis et 1-aften scenarie. Kan sagtens tænkes det kommer til at strække sig over et par sessions.
The following user(s) said Thank You: Mike Breuning, Lars Thorsen

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
22 Apr 2017 11:37 by Kenneth E. Andersen #25421

Næste session er torsdag den 27. April og jeg forestiller mig at vi kører fra fra 17.30 til ca. 22.30.
The following user(s) said Thank You: Mike Breuning, Mads F Halling

• Kenneth E. Andersen
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
23 Apr 2017 14:35 by Kenneth E. Andersen #25422

@Thorsen: jeg har sendt dig en PM - modtager man email-notifikationer når man modtager en PM?
The following user(s) said Thank You: Lars Thorsen

More
23 Apr 2017 15:33 by Lars Thorsen #25423

Jeg får åbenbart ikke emails når jeg får en PM
Og der er vist ikke en notification ting på hjemmesiden der viser at man har modtaget een...

Time to create page: 0.233 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Viktor Julian
    viktor@trc.dk
    26398526
  • Kontaktperson - Rollespil

René Nielsen
    rene@trc.dk
    51251319
  • Kontaktperson - Øvrige

Formand Jon Nielsen