Debat/spørgsmål

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
01 Jan 2015 15:39 by Christian B. Andresen #23719

Christian B. Andresen created the topic: Debat/spørgsmål

Skriv løs, hvis I har spørgsmål, ros, brok, jubel etc.

Please Log in to join the conversation.

• Jef Melkersson
  • Visitor
  • Visitor
03 Jan 2015 12:33 by Jef Melkersson #23734

Jef Melkersson replied the topic: Debat/spørgsmål

Er det muligt bare at komme forbi og se på/hænge ud?

More
03 Jan 2015 12:43 by Mike Breuning #23735

Mike Breuning replied the topic: Debat/spørgsmål

Jef Melkersson wrote: Er det muligt bare at komme forbi og se på/hænge ud?

Ja naturligvis :) Klubben er ofte åben, så man kan ofte bare komme forbi. Aktiviteter plejer at være en god ide at planlægge/aftale i forvejen.
Ovenforstående er skrevet uden brug af sarkasme

Ego sum rex Romanorum et super grammaticam

More
03 Jan 2015 12:48 by Mike Breuning #23737

Christian Andresen wrote: Skriv løs, hvis I har spørgsmål, ros, brok, jubel etc.

Link til Clarifications i "Turneringsregler" virker ikke.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
03 Jan 2015 13:49 by Christian B. Andresen #23739

Christian B. Andresen replied the topic: Debat/spørgsmål

Mike Breuning wrote:

Christian Andresen wrote: Skriv løs, hvis I har spørgsmål, ros, brok, jubel etc.

Link til Clarifications i "Turneringsregler" virker ikke.

Fixed - inkl. gårsdagens opdatering af Swedish systemet.
The following user(s) said Thank You: Mike Breuning

More
03 Jan 2015 18:21 by Pelle Johansen #23741

Pelle Johansen replied the topic: Debat/spørgsmål

Jeg mener at det er alt for amnge der gaa videre til polayoff. Det er altsaa ikek sjov naar alle eller naesten alle gaar videre. Jeg taenker at oege antallat af kvalificerede der skal til foer antallet af deltagere i playoff stiger. Feks. synes jeg forst at den skal stige til 4 deltagere i playoff naar vi har minimum 6 der har spillet det paakravede antal kampe og jeg synes foest at det skal mstige til 8 naar vi har 10 der har spilelt det paakraevede antal kampe. Jeg kan heller ikke forstaa hvorfor man ikke kan have en mulighed med 6 deltager i playoff hvor nummere 1 og 2 saa sidder kvartfinalerne over og er direkte i semifinalerne mens nr.3-6 spiller kvartfinaler. Den model virker fint i bloodbowl og i mange andre sporstgrene bl.a NFL

Derudover synes ejg at vi skal saette det paakraevede antal kampe ned fra 4 til 3. Vi har flere gange set spillere der ikke kom med fordi de naaede akkurat 3 kampe.
- Medlem af Sofagruppen -
- Vinder af TRC Warhammer turnering 2014 -

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
03 Jan 2015 20:20 by Christian B. Andresen #23742

Pelle Johansen wrote: Jeg mener at det er alt for amnge der gaa videre til polayoff. Det er altsaa ikek sjov naar alle eller naesten alle gaar videre. Jeg taenker at oege antallat af kvalificerede der skal til foer antallet af deltagere i playoff stiger. Feks. synes jeg forst at den skal stige til 4 deltagere i playoff naar vi har minimum 6 der har spillet det paakravede antal kampe og jeg synes foest at det skal mstige til 8 naar vi har 10 der har spilelt det paakraevede antal kampe. Jeg kan heller ikke forstaa hvorfor man ikke kan have en mulighed med 6 deltager i playoff hvor nummere 1 og 2 saa sidder kvartfinalerne over og er direkte i semifinalerne mens nr.3-6 spiller kvartfinaler. Den model virker fint i bloodbowl og i mange andre sporstgrene bl.a NFL

Derudover synes ejg at vi skal saette det paakraevede antal kampe ned fra 4 til 3. Vi har flere gange set spillere der ikke kom med fordi de naaede akkurat 3 kampe.

Tak Pelle for et godt input. Ift antallet der går videre så er forskellen mellem dit forslag og mit forslag en enkelt spillet - hhv 5 vs 6 og 9 vs 10. Det tror jeg ikke flyttet det store.

Ift at nr 1 og 2 hår direkte videre til semifinalerne kan det da være ok for mig, men hvad siger I andre?

More
03 Jan 2015 23:39 by Mike Breuning #23744

Om jeg går direkte videre til semifinalerne, eller lige skal en tæve en eller anden først er mig lige fedt :D

The following user(s) said Thank You: 1234

More
04 Jan 2015 14:56 by Thomas Jakobsen #23747

Thomas Jakobsen replied the topic: Debat/spørgsmål

Hejsa

Jeg overvejer at lege med.. skal lige se på kalenderen med et kritisk og ærligt blik. Det er jo også vigtigt at have tid udover lyst.

Jeg har lige to spørgsmål.

1) Jeg har aldrig før prøvet det det underlige svensker-comp system. Når der står 5, er det så noget, man "skal" ramme. Jeg kiggede på de figurer jeg har lyst til at spille med, og så vidt jeg kan se, ender min skaven hær på 17 comp.

2) Er der nogle regler for figurerne, der spilles med? Skal de fx være malede? Og hvordan er det med brug af proxies?

vh

Thomas

More
04 Jan 2015 16:00 by Pelle Johansen #23749

THomas:

1:Du må gerne ligge så højt som du har lyst. Pointen er at det er alt under 5 der er forbudt.

2. Der er ikke nogen malekrav. Med hensyn til proxies plejer vi ikke at være så strenge. Har du en clanrat du gerne vil bruge som slave eller storm vermin så går det nok. Stiller du et et stykke pap op som drage vil folk nok synes det er irriterende. Jeg mener personligt at man skal være forholdsvis large med proxies da vi ikke spiller for at fylde gw's penge kasser. Skavens som andre skavens er fint. Skavens som elvere er lort. Det er min holdning. SÅ længe det er tæt på så er det a ok

More
04 Jan 2015 17:03 - 04 Jan 2015 17:04 by Thomas Jakobsen #23754

Thomas Jakobsen replied the topic: Debat/spørgsmål

Hej Pelle

Tak for Quick Responce.

Ang 1 så ved jeg ikke, om jeg skal være alt for bekymret. Hvis min hær er en family friendly størrelse får jeg så bare bank hele tiden? Jeg har i forvejen ikke spillet Warhammer i årevis, og hvis jeg ikke oster "nok" er det måske ikke lige en turnering jeg skal spille???

Ang 2 jeg har vist ikke rigtigt nogle proxier med i min hær, eller umalede figurer for dens sags skyld. Det er mere den anden vej rundt jeg spørger til. Har fx ikke den store lyst til at spille mod en kasse umalet rod hvis jeg kan undgå det.
Og så er det i det hele taget bare rart at vide lidt om hvad turneringen indebærer inden jeg tager det store spring og hoppe med.

/Thomas

Last edit: 04 Jan 2015 17:04 by Thomas Jakobsen.

More
04 Jan 2015 17:26 by Pelle Johansen #23756

Thomas Jakobsen wrote: Hej Pelle

Tak for Quick Responce.

Ang 1 så ved jeg ikke, om jeg skal være alt for bekymret. Hvis min hær er en family friendly størrelse får jeg så bare bank hele tiden? Jeg har i forvejen ikke spillet Warhammer i årevis, og hvis jeg ikke oster "nok" er det måske ikke lige en turnering jeg skal spille???

Ang 2 jeg har vist ikke rigtigt nogle proxier med i min hær, eller umalede figurer for dens sags skyld. Det er mere den anden vej rundt jeg spørger til. Har fx ikke den store lyst til at spille mod en kasse umalet rod hvis jeg kan undgå det.
Og så er det i det hele taget bare rart at vide lidt om hvad turneringen indebærer inden jeg tager det store spring og hoppe med.

/Thomas

1: Muligvis vil du nok få nogle bank. Samtidig så er der jo ikke nogen tvivl om at hære med en højere swedish rating har tævet hære med en lavere. Det har både jeg og reno gjort adskillige gange. Comp systemet er kun for at forhindre de allermest ostede kombinationer og hvis du insisterer på ikke at oste overhovedet eller ikke lave din hær for at vinde eller ændre i den alt efter hvad der virker og hvem du møder ja så får du nok nogel prblemer. Jeg mener også at en del af warhammer netop er at forsøge at lave sin hære så den kan vinde og være flesibel når man opdager hvad der virker og vhad der ikke gør.

2. Igen så er det jo personlige prioteringer. Personligt synes jeg figurer med knækkede våben og manglende dele er langt værre end umalede figurer. Jeg vil hellere møde en umalet rytter regiment med alle dele end et malet hvor nogel har knækket lansen og hvor nogle af hestene slet ikke har en rytter.

Samidig så synes jeg bare du skal hoppe ud i det. Det er jo ikke et stort sprign i og med du jo som minimum bare skal spille 4 kamp + evt. playoff. Det er ikke meget på de 4-5 måneder turneringe løber over

More
04 Jan 2015 19:55 - 04 Jan 2015 20:45 by Pelle Johansen #23759

Christian Andresen wrote:

Pelle Johansen wrote: Jeg mener at det er alt for amnge der gaa videre til polayoff. Det er altsaa ikek sjov naar alle eller naesten alle gaar videre. Jeg taenker at oege antallat af kvalificerede der skal til foer antallet af deltagere i playoff stiger. Feks. synes jeg forst at den skal stige til 4 deltagere i playoff naar vi har minimum 6 der har spillet det paakravede antal kampe og jeg synes foest at det skal mstige til 8 naar vi har 10 der har spilelt det paakraevede antal kampe. Jeg kan heller ikke forstaa hvorfor man ikke kan have en mulighed med 6 deltager i playoff hvor nummere 1 og 2 saa sidder kvartfinalerne over og er direkte i semifinalerne mens nr.3-6 spiller kvartfinaler. Den model virker fint i bloodbowl og i mange andre sporstgrene bl.a NFL

Tak Pelle for et godt input. Ift antallet der går videre så er forskellen mellem dit forslag og mit forslag en enkelt spillet - hhv 5 vs 6 og 9 vs 10. Det tror jeg ikke flyttet det store.

Ift at nr 1 og 2 hår direkte videre til semifinalerne kan det da være ok for mig, men hvad siger I andre?

Hvis der ikke er modstand mod en 6 mandsmodel så forslår jeg at vi ændrer sidste punkt i turnerignsreglerne til det følgende):

•Hvis >8 og <11 spillere opfylder kravet til play-off, går de 6 bedst rangerede spillere videre til play-off

* Hvis >10 spillere opfylder kravene til playoff, går de 8 bedste rangerede spillere videre til playoff.

Samtidig retter vi følgende punkt under Playoff:
•I play-off trækkes der lod om, hvem der møder hvem. Hvis 6 spillere deltager i playoff sidder de 2 spillere med flest turneringspoint over i kvartfinalerne.

Samtidig er der så den anden diskusion:
Bør vi ikke ændre regleren så antallet af krøvede kampe sættes ned til 3. Det har som sagt før væeret set at psiller eikke kom med fordi de havde psilelt netop 3 kampe

Last edit: 04 Jan 2015 20:45 by Pelle Johansen.

• Christian B. Andresen
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
More
04 Jan 2015 20:31 by Christian B. Andresen #23761

@antal spillere i play-off
Jeg er enig med Pelle, men venter med at ændre turneringsreglerne, så andre også kan give deres besyv med.

@antal spillede kampe for at komme i play-off
Her er jeg ikke enig med Pelle. Jeg synes godt det må kræve lidt for at komme i play-off. Sidste år levede 8 op til kravene og det endda med en måned mindre i spilletid end i år.

More
05 Jan 2015 00:57 by Mike Breuning #23762

Thomas Jakobsen wrote: ...
Og så er det i det hele taget bare rart at vide lidt om hvad turneringen indebærer inden jeg tager det store spring og hoppe med...

Det store spring (som Pelle rigtig nævner) er at du kan deltage i slag, og at du bliver oprettet her på tråden. Såfremt du skulle få spillet 4+ slag, kan det være at du bliver tilbudt en playoff plads, som du kunne sige nej til. Men hvis du holder 4 eller flere slag, mon ikke at du så også holder til playoff :)

Deltag og aftal friendly kampe med folk. Evt. et prøveslag til at opfriske reglerne.

• Start
  • Prev
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.198 seconds

Nyeste forum

• Kontaktperson - Figurspil

Marc Fornés-Sandorff

22579416